El passat dimarts 14 d’abril, alumnes de 4t d’ESO i 1r de BAT com Ambaixadors del Parlament Europeu van realitzar un joc de rol virtual per reflexionar primer sobre la desinformació en els mitjans de comunicació i les xarxes socials i, posteriorment, aprofundir en la democràcia parlamentària europea. 🇪🇺
Fou un taller educatiu dirigit per Laia Paretes, formadora de Learn to Check, en el qual vam fer una simulació seguint tots els passos que realitzen els eurodiputats i polítics del Parlament Europeu.
Learn to Check en col·laboració amb l’Oficina del Parlament Europeu a Barcelona realitzen aquest any aquest taller “Coneix el Parlament Europeu” a uns 600 alumnes i en 22 centres catalans. El nostre institut ha tingut la sort de poder-hi participar.
Tot el grup d’EPAS, reunit a la Biblioteca, va negociar, debatre esmenes i votar una proposta legislativa sobre l’etiquetatge d’aliments segons les seves emissions. Un representant de cada grup parlamentari va intervenir defensant la postura del seu partit i finalment es van poder aprovar per majoria parlamentària.
Van treballar prèviament des dels diferents partits polítics creats per l’ocasió. Aquests quatre grups foren: Ecologia, Solidaritat, Llibertat i Tradició.
Fou una experiència pràctica i enriquidora que ajuda els nostres alumnes a entendre com es prenen les decisions i com funciona la nostra política actual dins de la Unió Europea.
Montse Font Roca
Professora de Ciències Socials
Coordinadora EPAS









