Microplastic watchers

La setmana passada els alumnes de 4t d’ESO van fer una sortida a la platja de Barcelona. La finalitat d’aquesta sortida és participar en el Projecte Educatiu Observadors del Mar: Microplastic Watchers. Es tracta d’un projecte de ciència ciutadana marina que està integrat a la plataforma web Observadors del mar. El seu objectiu és involucrar els ciutadans en el diagnòstic de la presència, abundància i variabilitat de microplàstics i mesoplàstics a les platges. Amb l’ajuda d’una investigadora, els nostres alumnes han pogut prendre mostres de sorra de la platja del Somorrostro, que després analitzaran a l’institut.

Mensualment diferents col·laboradors analitzen dades en unes platges concretes, seguint un protocol de mostreig científic estandarditzat per a la classificació de plàstics, i publiquen els resultats al web Microplastic watchers

Conchi Salmerón i Gemma Llorens

@obsdelmar #cienciaciudadana observadoresdelmar.es