Actuacions amb el Taller Sant Jordi

Any darrera any la col·laboració del nostre centre amb el Taller Sant Jordi creix i es fa més ferma. Gràcies a les diverses activitats que realitzen conjuntament amb el nostre alumnat pren consciència sobre la població que té alguna discapacitat i, especialment, del repte que representa de la seva inclusió social. Per altra banca, els usuaris del Taller Sant Jordi senten la proximitat i interès de la nostra gent jove vers les seves persones

En guany ja hem anat informant de la participació del nostre alumnat en els actes del Dia Internacional de les Persones amb Discapacitat i a la seva Festa de la Primavera, ambdós celebrats a la plaça dels Àngels. Per la seva part, ells han participat de la nostra Festa de Nadal i en la Festa de Fi de Curs. Ells també han estat els protagonistes del taller de cinema solidari que ha realitzat el nostre alumnat emmarcat en el projecte Reacciona Europa i que està emparat per la Unió Europea (MED / Interreg).

En temes mediambientals hem continuat col·laborant amb un nou projecte de la Conferència Internacional de Joves “Tinguem Cura del Planeta” dins del programa de la Xarxa d’Escoles per la Sostenibilitat de Catalunya (XESC); projecte de denúncia d’incivisme i de conscienciació sobre el nostre entorn més proper. També són actors principals en les tasques d’actualització de l’Atles de biodiversitat del Parc de la Ciutadella (Ajuntament de Barcelona). El nostre alumnat ha visitat la delegació del Taller Sant Jordi a la plaça de Sant Pere de les Puel·les, on se’ls ha mostrat les tasques manuals que es realitzen amb materials de reciclatge. També hem assistit conjuntament als actes d’inici i cloenda del curs 2021-22 del programa Escoles+Sostenibles (Ajuntament de Barcelona) celebrats, respectivament, al Saló de Cent i a les Cotxeres de Sants.

La col·laboració en tasques administratives del nostre Centre continua de forma constant. Entre altres activitats, cal destacar que la digitalització del nostre arxiu històric de fotografies està gairebé enllestida i enguany hem iniciat la catalogació informàtica de la biblioteca que ha comportat un procés d’aprenentatge.

Pere Figuerola

1. Taller Sant Jordi

Ens ha agradat molt col-laborar amb vosaltres un any més. Desigem conèixer-vos, als alumnes, el proper curs.

Bon estiu

Taller Sant Jordi