Preinscripció ESO 2024-25

 

Calendari de preinscripció de secundària

 

Fases de la preinscripció Dates
Publicació de l’oferta inicial 5 de març
Presentació i/o modificació de sol·licitud ESO Del 8 al 20 de març
Presentació de documentació (es pot presentar documentació acreditativa que no s’hagi pogut adjuntar durant el període de presentació de la sol·licitud) Fins al 22 de març
Publicació de la llista de sol·licituds amb la puntuació provisional 17 d’abril
Presentació de reclamacions a la llista amb la puntuació provisional Del 17 al 22 d’abril
Publicació de la llista amb la puntuació, resoltes les reclamacions 25 d’abril
Sorteig (preinscripcions empatades) 30 d’abril
Publicació de la llista ordenada 2 de maig
Ampliació de peticions –per aquells que necessiten assignació d’ofici i no s’han assignat per petició original– (famílies) Del 29 de maig al 31 de maig
Publicació de l’oferta final 7 de juny
Publicació de la llista d’admesos i la llista d’espera 10 de juny
Matrícula Del 18 al 26 de juny

 

Recordeu que podeu fer tots els tràmits i accedir a la informació del procés a la següent pàgina:

https://preinscripcio.gencat.cat/ca/estudis/eso/inici/

Igualment teniu accessible la informació del procés de preinscripció a la pàgina web del centre educatiu:

http://www.iesvalltenes.cat

Per a qualsevol dubte en el tràmit de preinscripció estem disponibles a:

secretaria@iesvalltenes.cat

Recordeu que el codi de l’Institut La Vall del Tenes és:

08077174

Documentació que cal presentar sempre amb la sol·licitud

No s’accepten sol·licituds que es presentin en paper, ni per correu electrònic.

  • La sol·licitud s’ha de presentar al registre electrònic de la Generalitat mitjançant el formulari electrònic disponible al web del Departament d’Educació. Per poder utilitzar la sol·licitud electrònica, el tutor/a legal s’ha d’identificar mitjançant un certificat digital, com ara el DNIe o el sistema alternatiu d’identificació IdCAT Mòbil.
  • Les persones que no puguin utilitzar la sol·licitud electrònica esmentada, poden utilitzar el formulari en suport informàtic disponible al web del Departament d’Educació. En aquest cas, cal adjuntar al formulari el document identificatiu escanejat o fotografiat de la persona que presenta la sol·licitud per acreditar la seva identitat.

El tràmit de presentació de la sol·licitud s’acaba, en ambdós casos, amb l’enviament del formulari on s’adjunta la documentació acreditativa necessària i no s’ha de presentar cap còpia al centre. Una vegada enviada la sol·licitud, en qualsevol dels dos formats, i durant el termini de presentació de sol·licituds, es poden modificar les dades relatives als criteris de prioritat al·legats, així com els ensenyaments i centres sol·licitats, si cal. En aquest cas, les dades que es validen són les de la darrera modificació.

 

La documentació que calgui presentar s’ha d’adjuntar, escanejada o fotografiada, en la sol·licitud de preinscripció que serà accessible mitjançant un enllaç al web del Departament.

  • Si s’ha presentat la sol·licitud mitjançant el formulari electrònic i s’ha indicat el número identificador de RALC de l’alumne/a, no cal adjuntar cap documentació identificativa. Si l’alumne/a no té número identificador de RALC, perquè no ha estat escolaritzat a Catalunya des del curs 2015 2016, cal adjuntar el llibre de família o altres documents relatius a la filiació o si està en situació d’acolliment en família o institució, la resolució d’acolliment del Departament de Treball, Afers Socials i Famílies.

També cal adjuntar el document d’identitat de l’alumne/a i/o dels progenitors o tutors, si s’han identificat amb el passaport o el document d’identitat d’un país membre de la Unió Europea. Si s’han identificat amb el DNI o el NIE només cal adjuntar lo si no s’han pogut validar les dades per consulta interadministrativa i així ho indica el resguard de presentació de la sol·licitud.

  • Si s’ha presentat la sol·licitud mitjançant el formulari en suport informàtic , cal adjuntar hi la documentació següent:
    • El DNI, el NIE, el passaport o el document d’identitat d’un país membre de la Unió Europea de la persona sol·licitant (progenitors o tutor/a o guardador/a de fet), als efectesde la validació de la identitat.
    • Si l’alumne té document d’identitat, el passaport o el document d’identitat d’un país membre de la Unió Europea, si s’ha identificat amb aquest document. Si s’ha identificat amb el DNI o el NIE només cal adjuntar lo si no s’han pogut validar les dades per consulta interadministrativa i així ho indica el resguard de presentació de la sol·licitud.
    • El llibre de família o altres documents relatius a la filiació. Si està en situació d’acolliment en família o institució, la resolució d’acolliment del Departament de Treball, Afers Socials i Famílies.

 

De manera extraordinària, les dades d’identificació o de filiació dels alumnes estrangers també es poden acreditar amb el document d’identitat, el llibre de família del país d’origen o la documentació alternativa que la persona pugui aportar. El director/a o la persona titular el centre l’ha de valorar i deixar constància per escrit de la decisió adoptada.

 

Dades de l’alumne

Adreça: Les dades de residència s’obtenen electrònicament del padró municipal. En el resguard de la sol·licitud s’informa si no s’han pogut obtenir les dades del padró, i en aquest cas, el domicili s’ha d’acreditar adjuntant el volant municipal de convivència de l’alumne/a, on ha de constar que conviu amb la persona sol·licitant, abans de finalitzar el període de reclamació a la llista de sol·licituds de preinscripció al centre amb la puntuació provisional.

Germans al mateix centre: Quan un germà/ana està escolaritzat al centre, o el pare o mare o tutor/a legal hi treballa, no s’ha d’adjuntar cap document acreditatiu perquè el centre en fa la comprovació. Si s’al·lega que el germà/ana està escolaritzat en un centre públic que té la consideració de centre únic amb el centre per al qual es demana la plaça, cal adjuntar un certificat del centre on està escolaritzat. Es considera que un centre d’educació infantil i primària i un de secundària són un centre únic quan el centre d’educació infantil i primària està adscrit tan sols a aquell centre de secundària. Als germans que sol·liciten ser admesos en un mateix centre i per un mateix nivell a l’educació infantil o als ensenyaments obligatoris i així ho fan constar a la sol·licitud, se’ls assigna el mateix número de desempat.

 

Plaça sol·licitada

Cal presentar una única sol·licitud. El procés de sol·licitud de places per a centres sostinguts amb fons públics és únic i només s’hi pot participar una vegada. És per aquest motiu que el sistema informàtic no permet la introducció de noves sol·licituds per a alumnes que ja hi hagin participat. Només es podrà canviar el centre assignat si:

  • són avisats per la llista d’espera d’un altre centre,
  • al·leguen alguna circumstància excepcional davant de la comissió de garanties.

Codi de centre i nom del centre: És important posar els codis i omplir el màxim d’opcions (10 en total).

Plaça d’ofici: A tenir en compte amb aquelles famílies que demanen un canvi de centre. Cal saber si volen només un centre en concret o bé, si desitgen canviar d’escola sigui quina sigui. Es consideren «d’ofici» de manera genèrica les sol·licituds de INF1 i ESO1.

 

Criteris de prioritat, com acreditar-los i barem que s’aplica

Criteris de Prioritat

Existència de germans escolaritzats al centre.

Barem: 50 punts.

S’entén que un alumne/a té germans escolaritzats al centre quan aquests ho estan en el moment de presentar la sol·licitud de preinscripció. No s’aplica aquest criteri en el cas que els germans estiguin matriculats en els ensenyaments de primer cicle d’educació infantil i es vulgui accedir a un altre ensenyament en el mateix centre educatiu.

Documentació acreditativa:

Quan un germà/ana està escolaritzat al centre no s’ha d’adjuntar cap document acreditatiu perquè el centre en fa la comprovació. Si s’al·lega que el germà/ana està escolaritzat en un centre públic que té la consideració de centre únic amb el centre per al qual es demana la plaça, cal adjuntar un certificat del centre on està escolaritzat.

 

Proximitat del domicili habitual de l’alumne/a al centre o, si escau, proximitat del lloc de treball del pare o mare, tutor/a o guardador/a:

  • Quan el domicili habitual es troba a la zona educativa del centre: 30 punts.
  • Quan a instància del pare o mare, tutor/a o guardador/a de fet es pren en consideració, en comptes del domicili habitual, l’adreça del lloc de treball d’un d’ells, i aquesta és dins la zona educativa del centre: 20 punts.

Per aquest criteri de proximitat al centre no es pot acumular més d’una puntuació, malgrat es doni més d’un  dels supòsits previstos.

 

Les dades de residència s’obtenen electrònicament del padró municipal. En el resguard de la sol·licitud s’informa si no s’han pogut obtenir les dades del padró, i en aquest cas el domicili s’ha d’acreditar adjuntant el volant municipal de convivència de l’alumne/a, on ha de constar que conviu amb la persona sol·licitant, abans de finalitzar el període de reclamació a la llista de sol·licituds de preinscripció al centre amb la puntuació provisional.

 

Quan per aquest criteri es considera el domicili del lloc de treball, s’acredita adjuntant el contracte laboral o un certificat emès a aquest efecte per l’empresa. En el cas de treballadors en règim d’autònoms, es té en compte el domicili acreditat a l’Agència Tributària i s’ha d’acreditar amb el formulari de la declaració censal d’alta, modificació i baixa en el cens d’obligats tributaris (model 036 o 037).

 

Renda anual de la unitat familiar:

Barem: 15 punts.

Quan el pare o mare o tutor/a són beneficiaris de l’ajut de la renda garantida de ciutadania.

Documentació acreditativa de ser beneficiari/ària de la prestació econòmica de la renda garantida de ciutadania.

 

Criteris complementaris

Discapacitat de l’alumne/a, pare o mare, tutor/a o germans.

Barem: 15 punts.

Quan l’alumne/a acredita una discapacitat de grau igual o superior al 33 %, o quan el pare o mare, tutor/a o un germà/ana de l’alumne/a acredita una discapacitat igual o superior al 33 %.

Es consideren afectats per una discapacitat igual o superior al 33 % els pensionistes de la Seguretat Social que tenen reconeguda una pensió d’incapacitat permanent de grau total, absoluta o de gran invalidesa i els de les classes passives que tenen reconeguda una pensió de jubilació o de retir per incapacitat permanent per al servei o inutilitat.

Documentació acreditativa: Es consulten electrònicament les dades del Departament de Drets Socials. En el resguard de la sol·licitud s’informa si no s’han pogut obtenir. En aquest cas i quan l’organisme emissor és d’una altra comunitat autònoma, cal adjuntar la targeta acreditativa vigent de la discapacitat.

En el cas dels pensionistes abans esmentats, cal adjuntar el document acreditatiu de ser beneficiari/ària d’aquest tipus de pensió.

 

Pel fet de formar part d’una família nombrosa.

Barem: 10 punts.

Documentació acreditativa: Es consulten electrònicament les dades del Departament de Drets Socials. En el resguard de la sol·licitud s’informa si no s’han pogut obtenir. En aquest cas o quan l’organisme emissor és d’una altra comunitat autònoma, cal adjuntar el títol vigent de família nombrosa, durant el període de presentació de documentació.

 

Pel fet de formar part d’una família monoparental

Barem: 10 punts.

Documentació acreditativa: Es consulten electrònicament les dades del Departament de Drets Socials. En el resguard de la sol·licitud s’informa si no s’han pogut obtenir. En aquest cas o quan l’organisme emissor és d’una altra comunitat autònoma, cal adjuntar el títol vigent de família monoparental, durant el període de presentació de documentació.

 

Pel fet que l’alumne/a hagi nascut en un part múltiple.

Barem: 10 punts.

Documentació acreditativa: El llibre de família.

 

Pel fet que l’alumne/a es trobi en situació d’acolliment familiar.

Barem: 10 punts.

Documentació acreditativa: La resolució d’acolliment del Departament de Drets Socials

 

Quan s’acrediti la condició de víctima de violència de gènere o terrorisme.

Barem: 10 punts.

Documentació acreditativa: La condició de víctima de violència de gènere s’acredita per qualsevol dels mitjans establerts a l’article 23 de la Llei orgànica 1/2004, de 28 de desembre, de mesures de protecció integral contra la violència de gènere. La condició de víctima de terrorisme s’acredita amb el certificat que emet la Subdirecció General de Suport a Víctimes del Terrorisme del Ministeri de l’Interior.

 

Altres aspectes rellevants relacionats amb les sol·licituds

  • La falsedat o el frau en les dades comporta la invalidació dels drets de prioritat. Si es comprova amb posterioritat a l’inici del curs escolar, l’alumne perd el dret a la plaça en finalitzar el curs en què queda acreditada la falsedat o el frau i ha de participar de nou en el següent procés de preinscripció.

Assignació de places

Publicació de llistes.

Es poden consultar els resultats individuals per internet (web Preinscripció). Les consultes es fan amb el codi de sol·licitud i el DNI d’un dels tutors (el que s’hagi indicat a la sol·licitud com a tutor per a fer les consultes). El codi de sol·licitud es rep per correu electrònic; les famílies també el poden demanar al centre.

Els centres publiquen les següents llistes del procés de preinscripció i matrícula:

  1. Llista de sol·licituds de preinscripció al centre amb la puntuació provisional.
  2. Llista de sol·licituds de preinscripció al centre amb la puntuació, un cop resoltes les reclamacions.
  3. Llista ordenada de les sol·licituds de preinscripció al centre.
  4. Llista d’alumnes admesos: sol·licituds de preinscripció amb el centre assignat i sol·licituds assignades al centre, amb indicació del centre demanat en primera petició.
  5. Llista d’espera.
  6. Llista d’alumnes matriculats al centre procedents del procés de preinscripció i admissió, i nombre de vacants resultants un cop finalitzat el procés.

 

Reclamacions a la baremació.

Les reclamacions al barem es presenten utilitzant l’eina electrònica per adjuntar les reclamacions en el centre de primera petició, que és qui l’ha efectuat.

Com fer la preinscripció en línia

Publicació de l’oferta inicial de places, 5 de març de 2024:

 

17 d’abril, publicació de la llista de sol·licituds amb la puntuació provisional:

Informe barem provisional

 

25 d’abril, publicació de la llista de sol·licituds amb la puntuació, un cop resoltes les reclamacions:

Informe barem, un cop resoltes les reclamacions