EDC

Les Tecnologies de la Informació i la Comunicació (TIC) són eines que han tingut un gran impacte en la societat, l’economia i l’educació, i han obligat a l’escola a adaptar els seus processos d’ensenyament i aprenentatge a aquest món canviant. Per això, és important que l’escola incorpori les eines digitals de forma habitual en les activitats d’ensenyament i aprenentatge, així com en l’organització i gestió del centre. Això permetrà que l’alumnat i la comunitat educativa puguin utilitzar aquestes eines per aprendre i comunicar-se, i així puguin desenvolupar la seva competència digital de forma integral.

A més, l’institut ha de ser un agent democratitzador i ha de promoure la reducció de la fractura digital que encara existeix en la societat. Això es pot fer a través de metodologies transversals i globals que permet integrar la digitalització a l’aula en un context més ampli i centrat en l’alumnat. En definitiva, és important que l’escola es converteixi en un espai on es fomenti l’aprenentatge en l’era digital i es promogui la Societat del Coneixement.

La estratègia digital de centre és un document que defineix les línies d’actuació de l’escola per fomentar l’ús de les TIC en l’ensenyament i l’aprenentatge, així com per millorar la competència digital de l’alumnat i del professorat. Aquesta estratègia està dividida en dues parts: la part estratègica i la de cultura de digital de centre.

La part estratègica inclou la definició dels objectius i les línies d’actuació de l’escola en relació a l’ús de les TIC. Això pot incloure la inversió en recursos tecnològics, la formació del professorat en l’ús de les TIC, la implementació de plataformes digitals per a l’aprenentatge, entre altres.

La part de cultura de digital de centre es centra en la promoció d’un ús responsable i crític de les TIC per part de l’alumnat i el professorat. Això pot incloure l’establiment de normes d’ús de les TIC, la promoció de la seguretat en línia, l’educació en valors digitals, entre altres.

La combinació d’ambdues parts de la estratègia digital de centre permetrà a l’escola millorar l’ús de les TIC en l’ensenyament i l’aprenentatge, així com fomentar una cultura de digital de centre responsable i crítica.

Estratègia Digital

Cultura Digital