Part estratègica

L’Estratègia Digital de Centre (EDC) és un document clau per a qualsevol centre educatiu que vol fomentar l’ús de les tecnologies de la informació i la comunicació (TIC) en l’ensenyament i l’aprenentatge. Aquest document recull totes les accions que es realitzen o es preveuen realitzar a mitjà termini per millorar la competència digital de l’alumnat, del professorat i del centre educatiu.

L’EDC ha de tenir com a referent el Pla d’Educació Digital de Catalunya (PEDC), que estableix la necessitat d’assolir la fita d’una societat digitalment competent, amb l’objectiu de garantir l’equitat i tenint en compte l’evolució del context social i tecnològic. Això vol dir que l’EDC ha de tenir en compte les línies d’actuació establertes pel PEDC i adaptar-les a les necessitats del centre.

En definitiva, l’EDC és un document que recull les línies d’actuació de l’escola per millorar l’ús de les TIC en l’ensenyament i l’aprenentatge, i per promoure la competència digital de l’alumnat i del professorat. Això permet a l’escola adaptar-se al món canviant de les TIC i fomentar l’aprenentatge en l’era digital.

El document de l’estratègia digital de centre està estructurat en les següents parts:

Diagnosi

Planificació