Protocols

 

 

1. Extracte de les NOFC (Normes d’Organització i Funcionament de Centre)

4.3 Ús d’aparells electrònics personals i objectes de valor personal

No es permet la utilització d’aparells electrònics (telèfons mòbils, reproductors de música, etc.) durant els dos espais de descans i ni durant el desenvolupament de les activitats lectives. Durant les activitats lectives aquests aparells hauran d’estar en tot moment guardats i apagats o bé en silenci, de forma que no interrompin el desenvolupament normal de la classe.

El professorat pot autoritzar l’ús dels aparells mòbils si és adient per l’activitat lectiva que estigui desenvolupant. En tot cas cal que l’ús de l’aparell se circumscrigui a la finalitat establerta en aquell moment.

En cas d’un ús incorrecte d’un aparell s’aplicaran les mesures previstes a l’apartat de mesures correctores.

Per altra banda, el centre no es fa responsable de la pèrdua o sostracció d’objectes de valor dels alumnes, tot i que farà tot el possible, amb mesures com el tancament de les aules quan no hi ha activitat lectiva, per evitar que es produeixin situacions indesitjades.

4.4 Ús de dispositius Chromebooks

  1. El centre proporcionarà a tot l’alumnat del centre un dispositiu Chromebook propietat del centre per a finalitats educatives. La disponibilitat estarà sotmesa a l’existència d’estoc per part del Departament d’Educació. Els alumnes disposaran de l’aparell des del moment de la seva matrícula en el centre fins al final de la seva estada, i el conservaran en el seu poder durant tots els períodes de vacances i dies no lectius.
  2. És responsabilitat de l’alumnat assegurar-se que el seu dispositiu es manté en tot moment en bon estat, prestant especial atenció al teclat, el trackpad, la pantalla i la carcassa, que haurà de mantenir-se lliure d’adhesius. Caldrà conservar qualsevol adhesiu original que identifiqui el dispositiu amb el seu número de sèrie i d’inventari. Es recomana fer servir una funda amb tancament per evitar possibles desperfectes.
  3. Es recomana carregar el dispositiu cada dia, al vespre, i deixar el carregador a casa per evitar pèrdues.
  4. Els Chromebooks són d’ús personal i intransferible. El seu ús s’ha de limitar a les activitats acadèmiques.
  5. Habitualment caldrà tenir el so desconnectat. Els auriculars només es podran fer servir quan el professorat ho autoritzi.
  6. Els dispositius seran utilitzats només quan el professor així ho disposi. No es poden fer servir als passadissos ni al pati, i tampoc entre classe i classe.
  7. És recomanable guardar tots els documents de treball a l’espai Google Drive que cada alumne té a la seva disposició per evitar pèrdues de dades.
  8. Els dispositius són una eina de treball, així qualsevol professor pot demanar-lo per fer-ne una revisió.
  9. Si un alumne fa un mal ús del Chromebook, se li podrà retirar d’acord amb la normativa.
  10. En cas de trencament d’algun element d’un Chromebook el centre es farà càrrec de la reparació mitjançant el suport del Departament d’Educació. Si el trencament s’ha produït per negligència o intencionadament s’aplicarà el següent règim sancionador:
  • Pantalla: 50 €
  • Teclat: 25 €
  • Carcassa: 50 €
  • Aparell inutilitzat: 150 €
  • Carregador: 30 €
  1. La decisió d’aplicar una sanció econòmica serà presa per la comissió de convivència del centre un cop valorades totes les circumstàncies i havent escoltat l’alumne implicat.

4.5 Correu electrònic dels alumnes

Quan un alumne es matricula en el centre rep una adreça de correu electrònic amb el domini iesvalltenes.cat. Aquest usuari i adreça de correu permet l’accés als serveis de la plataforma Google Workspace, a la xarxa informàtica del centre, i al servei de campus virtual Moodle. Tots aquests serveis s’hauran de fer servir per finalitats exclusivament acadèmiques.

En el moment en què un alumne cursi baixa del centre rebrà un correu informant-lo que disposa d’un període d’un any per continuar-lo fent servir. Un mes abans de la data de baixa s’enviarà un missatge de recordatori.

2. Incidències informàtiques

Per qualsevol incidència o consulta informàtica el centre posa a disposició de tota la comunitat educativa el correu suport@iesvalltenes.cat, gestionat des de la coordinació informàtica. A més, alumnes i professors disposen d’atenció presencial dos cops per setmana durant la primera estona de descans de la jornada lectiva.

 

3. Autoritzacions famílies

3.1. Document de cessió d’ordinador chromebook:

    https://documents.espai.educacio.gencat.cat/IPCrecursos/Logos/DE_2l_vermell.jpg          https://lh4.googleusercontent.com/SpPBPkf_owmghr3KoL4Ox_G97fJ_-sU32jE0XDmGkAdTg70F52IEQTJX1bifA5f4SNIyQOEm1tXLIHANOIO2OA3ykOojcXzoIB2FcJ6ER3z0ww6RK5fq3Gga1BQQkhlf1epcDzeFMHI

Benvolgudes famílies,

El proper dia __________ està previst el desplegament dels ordinadors pels alumnes de _________. En el moment que arribin al centre assignarem un dispositiu al vostre fill/a. A continuació us informem sobre els objectius i les condicions de la cessió d’aquest dispositiu. És molt important que llegiu amb atenció i que signeu aquest document de compromís. 

El Pla d’educació digital de Catalunya 2020-2023 té per objectiu contribuir al desenvolupament de les competències digitals que els ciutadans i les ciutadanes necessiten per viure i treballar en una societat immersa en constants transformacions i canvis. Per tal d’assolir aquest objectiu, cal assegurar la connectivitat dels centres educatius i proporcionar els equipaments adients a alumnes i docents.

En aquest curs, posem a la vostra disposició un d’aquests ordinadors per tal que el vostre fill/a faci el bon ús necessari per seguir el seu aprenentatge, en què heu de tenir en compte aquests compromisos:

  • Sou responsables de mantenir-lo en bon estat al llarg de tot el curs. El centre pot demanar diversos punts de control durant el curs si ho considera adient.
  • En el moment que l’alumne marxi del centre, quan se’l requereixi, haureu de retornar l’ordinador en perfecte estat.
  • No es pot modificar l’equip (canvi de components, substitució o modificació del sistema operatiu, etc.). En cas de modificació, es prendran les mesures oportunes per corregir cada situació.

L’incompliment d’aquests compromisos poden conduir a algun tipus de sanció, tal com es recull en les normes d’organització i funcionament del centre.

Recordeu que no teniu l’ordinador en propietat, sinó que us el deixa en préstec el centre. Per poder-lo utilitzar cal que l’alumne/a introdueixi l’usuari i la contrasenya de l’entorn Google de l’Institut que li vam proporcionar en el seu moment.

Esperem que en pugueu treure el màxim profit.

Cordialment,

L’equip directiu

Signatura famílies

3.2. Autorització ús Google Workspace

Autoritzo al centre la creació de l’usuari i contrasenya associats als recursos i serveis d’internet Moodle i Google Apps, estant assabentat que el centre els gestionarà amb finalitats exclusivament pedagògiques. La responsabilitat en l’àmbit escolar serà del centre i l’usuari serà l’únic responsable de les infraccions o perjudicis que es puguin causar per un ús inadequat.     Sí    No

3.3. Autorització ús d’imatges

Autoritzo que la fotografia del meu fill/a pugui aparèixer a la pàgina web del centre i en revistes o publicacions editades pel centre.      Sí    No