Resultats SELFIE

Participació

En aquest qüestionari d’autoreflexió la participació dels responsables de l’escola, professorat i alumnes va ser la següent.

Visió general de les zones

Respostes mitjanes per a cada grup (directors d’escola, professors i alumnes) per a cadascuna de les 8 àrees.

Resultats per àrea

A. Lideratge
B. Col·laboració i treball en xarxa
C. Infraestructures i equipaments
D. Desenvolupament professional continuat
E. Pedagogia: Suports i Recursos
F. Pedagogia: Implantació a l’aula
G. Pràctiques d’avaluació
H. Competència digital de l’estudiant

A. Lideratge

Les preguntes en aquesta àrea es relacionen amb el paper del lideratge en la integració a tota l’escola de les tecnologies digitals per a l’ensenyament i l’aprenentatge.

B. Col·laboració i treball en xarxa

Aquesta àrea es refereix a mesures que les escoles poden considerar per donar suport a una cultura de col·laboració i comunicació per compartir experiències i aprendre de manera eficaç dins i més enllà dels límits organitzatius.

C. Infraestructures i equipaments

Les preguntes en aquesta àrea es refereixen a la infraestructura (per exemple, equips, programari, connexió a Internet).
Disposar d’una infraestructura adequada, fiable i segura pot permetre i facilitar pràctiques innovadores d’ensenyament, aprenentatge i avaluació.

D. Desenvolupament professional continuat

Les preguntes en aquesta àrea es refereixen a com l’escola dóna suport al desenvolupament professional continu (DPC) del seu personal a tots els nivells. El CPD pot donar suport al desenvolupament i la integració de nous modes d’ensenyament i aprenentatge que aprofitin les tecnologies digitals per obtenir millors resultats d’aprenentatge.

E. Pedagogia: Suports i Recursos

Aquesta àrea està relacionada amb la preparació de l’ús de les tecnologies digitals per a l’aprenentatge mitjançant l’actualització i la innovació de les pràctiques d’ensenyament i aprenentatge.

F. Pedagogia: Implantació a l’aula

Aquest àmbit es refereix a la implantació a l’aula de tecnologies digitals per a l’aprenentatge, mitjançant l’actualització i innovació de les pràctiques d’ensenyament i aprenentatge.

G. Pràctiques d’avaluació

Aquest àmbit es refereix a les mesures que els centres poden considerar per tal d’anar desplaçant progressivament l’equilibri de l’avaluació tradicional cap a un repertori de pràctiques més complet. Aquest repertori podria incloure pràctiques d’avaluació habilitats per la tecnologia que estiguin centrades en l’estudiant, personalitzades i autèntiques.

H. Competència digital de l’estudiant

Les preguntes d’aquesta àrea es relacionen amb les habilitats, coneixements i actituds que els estudiants necessiten per utilitzar les tecnologies de manera segura, creativa i crítica.

Preguntes específiques creades pel centre

Factors que inhibeixen l’ús de la tecnologia

L’ensenyament i l’aprenentatge amb tecnologies digitals a la vostra escola es veuen afectats negativament pels factors
següents?

Factors positius per a l’aprenentatge mixt

L’aprenentatge combinat amb les tecnologies digitals es veu afectat positivament pels següents factors?

Utilitat de l’activitat formació continuada

Què en pensen els vostres professors sobre la utilitat de les activitats de formació en què han participat el
darrer curs?

Confiança en l’ús de la tecnologia

Quina confiança se senten els teus professors en utilitzar la tecnologia per a les tasques següents?
Percentatge de temps

Quin percentatge de temps lectiu han utilitzat els teus professors les tecnologies digitals a classe durant els darrers 3
mesos?
Adopció de tecnologia

Quina descriu millor l’enfocament de l’ús de les tecnologies digitals per a l’ensenyament i l’aprenentatge dels líders i
professors de les vostres escoles?

Ús de la tecnologia

Com fan servir la tecnologia els vostres alumnes dins i fora de l’escola?

Accés dels estudiants a dispositius fora de l’escola

Els teus alumnes poden accedir a dispositius digitals (ordinador, portàtil, taula, telèfon mòbil) a casa?

Coneixements tècnics de l’estudiant

Quan es fan les lliçons a casa amb les tecnologies digitals

Conclusions

• Els professors creuen més que la direcció que hi ha una estratègia digital.
  • Les valoracions són molt altes valorant la infraestructura.
  • Les valoracions són altes valorant la disponibilitat de recursos.
  • Les valoracions són mitjanes-baixes en l’ús de retroalimentació de tota mena amb els alumnes.
  • En general els professors afirmen controlar el temps d’ús de dispositius a classe, no superant majoritàriament el 75% del temps i en molts casos no superant el 50%.
  • Els professors no veuen, majoritàriament, la necessitat de detallar més la normativa sobre dispositius.
  • No hi ha una demanda clara per informatitzar les notes de totes les tasques per posar-les a disposició dels pares.
  • El factor més important que impedeix l’ús de les tecnologies és el temps, tant per conèixer-les com per preparar les classes i el material.
  • El tipus de formació més puntuada és la “in-house”.
  • La forma d’ús on els professors se senten menys formats és el “feedback” de tota classe amb els alumnes.
  • La forma d’ús on els professors se senten més còmodes és en les eines de comunicació.
  • Una gran majoria d’alumnes no té problemes per tenir connectivitat a casa i poder usar un dispositiu.