Teatralitzant la història a 2n d’ESO

L’alumnat de 2n C i 2n D, dins de la matèria de Ciències socials, geografia i història, ha portat a terme, durant tres setmanes, una activitat de teatre que s’ha basat en tot el que hem estudiat d’història durant el primer i segon trimestre.

A cada classe s’han format dos grups i cada grup ha interpretat una obra diferent. Els alumnes de 2n C han treballat una obra sobre Cleopatra i una altra sobre la vida a l’Europa medieval; i a 2n D, un dels grups també ha treballat el personatge de Cleopatra, mentre que l’altre s’ha basat en les deïtats de l’Olimp.

L’alumnat ha proposat la idea, ha buscat la informació pertinent, ha escrit els guions, ha dissenyat el vestuari, els efectes musicals, ha pres les fotografies i ha estat assajant per obtenir el millor resultat possible. Tota l’organització i materials de l’activitat (membres del grup i les seves funcions, guions i fotografies) ha estat penjat a un Padlet i, alhora, aquesta activitat ha estat avaluada com a treball trimestral.

Ha estat una activitat molt completa que els ha facilitat eines molt potents per millorar l’autoconeixement, les pròpies potencialitats, l’autoestima, la millora del discurs, les habilitats comunicatives, el desenvolupament de la imaginació, la ràpida presa de decisions, la confiança en els altres i el sentiment de pertinença de grup.  Aquí us en deixem algunes fotos.

Felicitem l’alumnat de 2n C i 2n D pel seu esforç i la il·lusió que tots han mostrat durant el procés d’elaboració i representació de les obres teatrals!

Veure imatges