Sortida de l’Exili

Per completar l’estudi del temari de 2n de Batxillerat des del Departament de Socials es va realitzar una sortida amb l’alumnat per conèixer en primera mà l’exili que es va produir al final de la Guerra Civil.

El dimarts 14 de març vam sortir molt d’hora cap a La Jonquera , que va ser la primera part de la sortida. Allà vam visitar el Museu de l’exili a La Jonquera; tota la informació de les diferents sales va ser la introducció perfecta de l’exili.

Vam travessar la frontera francesa per dirigir-nos al poble d’Argelès-sur-Mer, poble costaner a on hi havia el camp de concentració on van ser tancats els exiliats republicans. Aquell dia feia molt vent i fred i vam poder comprovar en primera persona què hauria suposat viure tancats en aquell camp. Els alumnes portaven el material necessari per conèixer les condicions de vida a aquest camp de concentració.

El nostre camí va continuar cap a Cotlliure,  veient ( molt ràpidament ) l’anomenat  Cementiri dels espanyols.

Vam dinar a Cotlliure i com a darrera activitat vam visitar la fonda on va arribar Antonio Machado, poeta i símbol de l’exili republicà, seguint  el recorregut que va fer el seu fèretre fins el cementiri, on amb molt respecte vam visitar la seva tomba.