CMC i els problemes medi ambientals

Aquestes últimes setmanes els/les alumnes de primer de batxillerat han treballat el tema del medi ambient a la matèria de Ciències pel Món Contemporani. Per conèixer aquest tema més a fons, han anat combinant la part teòrica amb una part pràctica amb l’objectiu de conèixer millor les problemàtiques ambientals.

En aquesta segona part, han estat fent recerca sobre l’origen de diferents objectes quotidians posant èmfasi en els recursos que calen obtenir i els tipus d’energies (renovables o no renovables) que s’han de fer servir per la seva fabricació, el seu impacte ambiental i social, i les possibles alternatives que podem utilitzar per tenir cura del medi ambient.

Un cop realitzada la cerca, els/les estudiants han elaborat un tríptic per tal de difondre a la resta d’alumnat de l’institut la informació que han trobat de cada objecte i fomentar així que tothom prengui consciència del que pot fer en el seu dia a dia per conservar els ecosistemes i la naturalesa. A banda d’aquesta activitat, alguns voluntaris/es han elaborat productes sostenibles i ecològics casolans.

Per tal d’animar els companys/es a aplicar la sostenibilitat a casa seva, han fet una petita exposició al passadís del Centre on hi podem veure els productes acabats i les instruccions sobre la seva elaboració.
D’aquesta manera, tothom que vulgui dur-ho a terme a casa, ho podrà fer.

Si tots i totes fem petites accions locals, podrem aconseguir un canvi global.