Fira CTC Arduino CosmoCaixa

El dia 23 de febrer tots els alumnes i professors de que participem a l’assignatura específica de Tecnologia hem anat al Cosmocaixa de Barcelona.

Durant els últims mesos hem estat treballant en projectes variats i creatius, com poden ser un cub de notificacions, una porta que s’obri amb una combinació secreta o un simple joc de mòbil connectat a dues catapultes. Tot això ho hem estat fent els alumnes de Tecnologia amb les plaques Arduino, les quals hem estat aprenent a programar durant aquest curs.

El CosmoCaixa Barcelona és el centre on alumnes de diferent escoles, de diferents comarques i alguns de diferents províncies s’han ajuntat aquest dia en concret per presentar els seus projectes i per estar amb altres alumnes apassionats per la tecnologia o la programació. Hi havia molta varietat de projectes, des de cases amb llums interactives o ascensors, fins a un joc de Pacman gegant controlat per una aplicació del mòbil o un joc d’apuntar a dianes amb un làser.

El nostre institut no va venir tant preparat com haguéssim volgut perquè alguns dels nostres projectes faltaven per acabar o no funcionaven bé, però encara així va ser una bona experiència per tots els que estàvem presents allí i va valdre la pena matinar per a anar a Barcelona.

El nostre projecte en concret s’anomena CreamQuiz i encara no està del tot acabat però les sessions següents les aprofitarem per a acabar-lo. Consisteix en un joc de dues persones en el que s’han de contestar preguntes al dispositiu mòbil de cada persona amb catapultes carregades de nata davant de la cara dels dos. L’objectiu es intentar no fallar ni respondre més aviat que l’oponent per no embrutar-se la cara de nata.

Aquest projecte està compost per l’aplicació, la qual es pot descarregar amb el següent codi QR; el Bluetooth, que rebrà les respostes; la placa que les analitzarà i interpretarà segons les operacions que hem programat i les catapultes que tenen servos que s’activaran en el cas de que algú contesti malament alguna pregunta, la contesti més tard que l’oponent o deixi que passi el temps.

Vídeo del projecte (presentació) :