Sortida a Soldebre

SORTIDA A LA COOPERATIVA SOLDEBRE

Alumnes de 2n, 3r i 4t d’ ESO, el passat dilluns dia 4 de desembre, vam realitzar una sortida a la Cooperativa Soldebre, relacionant aquesta amb el projecte de l’hort ecològic.

La seva finalitat ha estat poder veure de primera mà, com elaboren i confeccionen els aliments de les nostres terres en diferents seccions, visitant també l’agrobotiga i el magatzem del pagès.

Hem tingut l’oportunitat de poder veure en directe el procés d’elaboració de d’oli d’oliva, la manipulació i comercialització de cítrics (mandarines), i la secció de fruits secs, amb la comercialització de garrofes i ametlles. El que més ens ha cridat l’atenció als alumnes és que tot es reutilitza, fins i tot els pinyols de les olives serveixen per escalfar la llar.

Al finalitzar la ruta, Soldebre ens ha preparat un esmorzar amb els diferents tipus d’oli d’oliva VERGE EXTRA que hi ha, per tal de tenir l’oportunitat de provar els diferents sabors: ”Morrut, Sevillenc, Farg i Arbequí”.