Projecte hort ecològic

El projecte sobre l’hort ecològic es du a terme amb alguns alumnes de primer i segon d’ESO. Es treballa de manera transversal. Aquest trimestre ens hem centrat en l’àmbit científic-tecnològic:ciències naturals, tecnologia i matemàtiques.

Tenim dos espais destinats per treballar la terra. D’una banda una porció de 24 m² on es conreen verdures i hortalisses i de l’altra, la jardinera on es cultiven plantes medicinals. D’aquest espai els alumnes han fet un plànol on queda reflectida la distribució de les plantes d’enguany.

El grup de 1r està format per 6 alumnes on durant el primer trimestre han dedicat 1h/ setmana a cuidar l’hort. Algunes de les tasques realitzades han estat les següents:preparar la terra, plantar verdures i hortalisses, regar, treure les males herbes …

Un altre aspecte treballat ha estat el temps de sembra i de collita, els seus beneficis i alguna recepta de cuina per elaborar més endavant una vegada s’hagi aconseguit la maduració de les plantes.

Finalment us mostrem algunes impressions dels alumnes respecte al projecte:

“…m’agrada el projecte de l’ hort i m’ho passo molt bé cuidant  les plantes”

“… m’agrada treballar la  terra, removent-la i traient les males herbes”

“… he après que cal fer un forat per plantar” “… s’ha de treballar molt”

“…m’agradaria anar més vegades a l’hort”

?