Classificats per a la 2a Fase del Fem matemàtiques!

L’equip de 1rC d’ESO format per Joel Francesc Beltran, Ivan De Biase, Carles Fabra i Bernat Térmens,   i el de 2nC d’ESO per Iker Adam, Annuar Bahjaoui, Adrià Serena i  Laia Subirats han quedat finalistes de la fase escolar del concurs. En la Primera Fase han participat un total de 21 alumnes de 1r,  i 8 alumnes de 2n d’ESO. Alguns dels membres de l’equip de 2n d’ESO, també es van classificar el curs passat per a la Segona Fase, però aquesta no es va  realitzar degut a les restriccions del confinament per la COVID-19. Els alumnes classificats el curs passat van ser: Iker Adam, Laia Subirats, Nerea Adell S, Adrià Serena de 1r d’ESO  i Pol Martí,  Lluna Reverté, Iris Giménez  i Christian García, de 2n d’ESO. A tots ells, el nostre reconeixement pel bon treball que van dur a terme, malgrat no haguessin tingut la possibilitat de revalidar-lo en la fase següent.

L’Institut Roquetes participa en el concurs des del curs 2009-10 i en 10 ocasions els alumnes s’han classificat per a la Segona Fase, i el 2010 per a la Fase Final, en la modalitat individual. Els professors de matemàtiques estem molt satisfets per l’interès i per la feina ben feta de les diferents generacions d’alumnes que han participat en el concurs.

El Fem Matemàtiques l’organitza anualment la FEEMCAT (Federació d’Entitats per a l’Ensenyament de les Matemàtiques a Catalunya) amb el suport del Departament d’Educació. La finalitat de concurs és potenciar el raonament matemàtic a través de la resolució de problemes i fomentar la capacitat de comunicació i argumentació matemàtica.

En la Primera fase, cada equip ha d’elaborar un informe amb la resolució de 3 problemes, amb diversos apartats, on s’han d’explicar, amb claredat i amb una presentació acurada, les estratègies, les experimentacions, les reflexions, els càlculs, les verificacions,… que s’hagin dut a terme durant el procés de resolució. La Segona fase es realitza de manera independent en cada una de les 5 associacions que forma part de la FEEMCAT. Al nostre institut li correspon l’ APMCM (Associació de Professors de les Comarques Meridionals) La Tercera fase o fase final se celebra sempre al voltant del dia 12 de maig, Dia Escolar de les Matemàtiques.

Malauradament aquest any no es podrà realitzar una 2a Fase presencial, però sí que es farà online el dimecres 14 d’abril. Dona la casualitat que aquest dia és festa local, però els alumnes finalistes han manifestat el seu interès de participar igualment en aquesta segona fase, que es desenvoluparà de les 9 fins les 13 hores.

Felicitem a tots els participants pel treball i per l’interès que han demostrat, i animen a totes i a tots a seguir participant el curs següent en els concursos matemàtics que dinamitza el Departament de Matemàtiques de l’Institut.  Enhorabona als equips guanyadors i molta sort i encert a la segona fase!!!