Jornada de reflexió sobre les violències masclistes

El passat dimecres dia 22 de novembre va tenir lloc la 2a Jornada de reflexió sobre les violències masclistes.  Alumnes de 6è de primària de l’Escola Mestre Marcel·lí Domingo i l’Escola de la Raval de Cristo i de 1r d’ESO de l’Institut Roquetes es van trobar a la Biblioteca Mercè Lleixà per a debatre i reflexionar sobre la violència en general i les violències masclistes en particular partint del diàleg entre iguals dinamitzat per la professora de filosofia Joana Subirats. L’alumnat de 3r d’ESO de l’institut Roquetes que cursa l’optativa de Periodisme va captar els millors moments del debat.

Aquesta trobada sorgeix per iniciativa de l’Àrea d’Igualtat i Joventut de l’Ajuntament de Roquetes. En acabar l’activitat tots els xiquets i totes les xiquetes participants van rebre un petit obsequi de mans de l’alcalde, Ivan Garcia i Maigí i de la regidora Cinta Garcia Vilanova, que també ens van acompanyar durant el matí.

Com a cloenda l’alumnat va elaborar un pòster on van escriure allò que volien destacar de tot el que havien parlat conjuntament, podem veure que les més repetides són RESPECTE, IGUALTAT i JUSTÍCIA. Inclús van inventar un eslògan: Una moneda hauria de ser igual per les dos cares.

Volem agrair especialment a Begonya Ferré, directora de la biblioteca, la bona rebuda que sempre tenim a la biblioteca.