Final del Fem Matemàtiques

El nostre alumne de 1r C, Bernat Térmens Comellas, aquest passat 12 de maig,  ha participat en la Fase Final del concurs Fem Matemàtiques organitzat per l’ADEMGI, Associació de Professors de les Comarques de Girona, coincidint amb la celebració del Dia Escolar de les Matemàtiques i amb el Dia Internacional de la Dona Matemàtica. Per les circumstàncies imposades per la Covid, aquesta tercera fase del concurs s’ha hagut de fer en format telemàtic.

Dels 8.516 alumnes inscrits per participar en la 1a Fase del Concurs, han arribat a la Fase Final uns 70 alumnes  que han superat les dos fases anteriors. Segons paraules dels organitzadors del concurs, són els millors matemàtics de 6è, de 1r i de 2n d’ESO de Catalunya.

El professorat de matemàtiques està molt satisfet per la implicació dels 28  alumnes de 1r i de 2n d’ESO en el concurs, i per l’esforç i la il·lusió que hi han posat, la qual cosa ha permès que un equip de 1r i un altre de 2n es classifiqués per la segona fase, i que un alumne arribés a la Fase Final catalana.

Des d’aquí volem felicitar a tots els participants, especialment a  Joel Francesc Beltran, Ivan De Biase, Carles Fabra i Bernat Térmens  de 1r d’ESO i a Iker Adam, Annuar Bahjaoui, Adrià Serena i  Laia Subirats, de 2n d’ESO,  i, per partida doble, a Bernat Térmens per haver arribat a la Fase Final Catalana, en representació de l’alumnat de l’Institut Roquetes.

Esperem que totes i tots el proper curs torneu a participar i a gaudir amb el Fem Matemàtiques!

Quan em van dir que havia passat a la tercera fase, vaig embogir. El primer que vaig fer va ser abraçar els meus companys d’equip. Estava que sortia de mi mateix. Després arribà la mala notícia. El dia d’aquella celebració era el mateix en el que es feia la primera i l’última excursió del curs. Però per sort no vaig haver de triar, ja que, les meves professores m’ajudaren a poder compaginar les dues coses. Els estic eternament agraït. Així que només faltava preparar-me per a aquell dia tan esperat. Ufff! Durant aquells dies somiava números, però, tot i que van ser uns dies molt intensos, vaig xalar molt.

El dia va arribar. A l’entrar per la porta de l’institut vaig pensar que em posaria a tremolar,  però, per sorpresa meva, anava bastant relaxat i em vaig dedicar a gaudir tranquil·lament d’aquell matí. Vaig fer la Prova Individual i després la Prova de Grup amb altres concursants que vaig conèixer en aquell moment, via Zoom.  Finalment, vaig poder fer una passejada amb vaixell amb els meus amics i amigues. Va ser un dia genial!!!

Bernat Térmens