Fem Matemàtiques 2022

Un total de 24 alumnes de 1r i de 2n d’ESO, agrupats en equips de tres o quatre components, s’han inscrit al concurs Fem Matemàtiques 2022.  La primera fase s’ha realitzat al centre entre els 15 de novembre i el 15 de febrer.

Amb aquesta activitat es pretén potenciar el raonament matemàtic a través de la resolució de problemes, fomentar la capacitat de comunicació i argumentació matemàtica presentant activitats per  resoldre en equip i exigint l’elaboració d’informes detallats i ajudar els nois i les noies a adquirir seguretat i confiança en les seves capacitats per fer  matemàtiques presentant-los activitats motivadores i que suposin un repte per a ells i elles.

Els alumnes han hagut de resoldre tres problemes, amb diversos apartats de dificultat creixent, i elaborar un  informe explicant amb detall el procediment per resoldre els diferents reptes plantejats, així com les solucions. Finalment tres equips han aconseguit acabar tots els problemes i lliurar-los dintre del termini establert. Les professores Rosa Martín i Rosa Solé, així com la resta de professors el Departament de Matemàtiques, felicitem els tres equips per la qualitat dels treballs presentats.

Finalment, l’equip 2 de 2n d’ESO ha aconseguit passar a la segona fase del concurs, que enguany es tornarà a realitzar de forma presencial al Morell, aquest proper dissabte 26 de març. Enhorabona als classificats  i molta sort en la Segona Fase!

1r ESO: Dídac Gaitán, Berta Ortíz, Irene Descarrega i Anna Bonastre.

Equip 1 de  2n ESO: Atenea Roca, Abril Borràs i Cinta Ferré.

Equip 2 de 2n ESO: Bernat Térmens, Carles Fabra (supl), Joel Beltrán, Ivan De Biase, Marta Torres (supl.) i Oriol Tafalla.

Rosa Martín Fernández  i Rosa Solé Mallén.