Copa Cangur 2022

Aquest passat dijous, 27 de gener, s’ha tornat a celebrar la Copa Cangur, però aquesta vegada en format telemàtic.

En la Copa Cangur 2022 hi han participat dos equips de l’Institut Roquetes

Roquetes 1

2n ESO: Marta Torres, Oriol Tafalla, Griselda Ollé, i Ivan De Biase.

3r ESO: Adrià Serena, Lorena Curto, Laia Subirats i Àlex Martínez.

Roquetes 2

2n ESO:  Xavier Rodríguez, Joel Beltrán i Bernat Térmens.

3r  ESO: Iker Garrós,  Nerea Viñas, Tarik el Makkaoui, Oriol Masdeu (suplent de Laura González). Suplent: Romeu Audí.

Es tracta d’un concurs de resolució de problemes matemàtics, organitzat per la Societat Catalana de les Matemàtiques. Els equips estan formats per 7 alumnes de 2n i 3r d’ESO. En el concurs es presenten una sèrie de problemes que s’han de resoldre en 60 minuts, en una cursa contrarellotge, en la que la puntuació obtinguda per cada problema variant durant el concurs.

El curs no es va poder celebrar per les circumstàncies derivades de la COVID-19. Enguany en total hi ha participants uns 2500 alumnes, agrupats en 360 equips que s’han distribuït en 12 seus virtuals. La nostra era la 8 i vam competir amb 31 equips. Hi ha hagut més problemes que mai, un total de 18, alguns de  dificultat considerable. Durant el desenvolupament de la prova, els participants han pogut  seguir en directe l’estat del concurs, gràcies a la projecció   de  la puntuació, de la classificació i dels encerts i errors que anaven acumulant cadascun dels equips participants. Això ha permès als nostres participants apostar pels problemes que, al ser més difícils, anaven acumulant més punts. Quan els encertaven, anotaven molts de punt de cop i escalaven ràpidament molts llocs en la classificació. Això va fer guanyar molta emoció al concurs.

Els tres primers classificats de la seu nº 8 han estat:

• Ins Priorat
  • Pare Manyanet de Reus
  • IE Pi del Burgar

Els nostres equips han quedat en llocs meritoris: Roquetes 1, en la primera meitat de la classificació i Roquetes 2, en la segona meitat. Tot i no haver fet pòdium, els participants de l’Institut Roquetes van gaudir de la competició. Els alumnes de 2n han manifestat que volen tornar a participar el curs que ve, i els de tercer s’han interessat per concursos similars que es puguin celebrar a 4t.

Quan em van oferir participar a la Copa Cangur, em vaig sentir emocionat i  nerviós a la vegada. A mesura que s’apropava el dia del concurs, estava cada cop més inquiet, però amb  més ganes de participar-hi. També tenia un poc de por per si m’havia de confinar el dia de la prova… No sé com m’hauria sentit, si hagués estat així! Va arribar el gran dia i tot va anar sobre rodes. M’ho vaig passar molt bé i crec que els meus companys també. Em vaig sentir bastant content del resultat obtingut!

Adrià Serena Sabaté

Aquest ha sigut el meu primer any a la Copa Cangur. Al principi, quan ens van oferir participar, no sabia de què tractava, però en el moment que em van dir que era un concurs amb equip em vaig voler apuntar. Practicar cada dimarts a la tarda, a contrarellotge, contra l’altre equip va ser molt emocionant. El dia de la Prova Cangur estava espantada, preocupada i nerviosa. Però a mesura que resolíem els  problemes, ja no vaig pensar més en el resultat, sinó en passar-m’ho bé. Finalment vam obtenir una bona puntuació i va ser molt emocionant.

Griselda Ollé Grau

He de  confessar que al primer entrenament hi vaig anar amb poques expectatives. Però després del primer dia em vaig adonar que era una manera de desconnectar. També tots els companys estaven molt animats. A més, el dia del concurs, les pujades i baixades de l’estat d’ànim van ser contínues i això em va fer viure moments molt intensos. Hi tornaria a participar sense cap dubte.

Marta Torres Llatje

Les professores valorem molt l’interès i la implicació dels alumnes, que voluntàriament van assistir algunes tardes a l’institut per preparar-se, i els feliciten pels bons resultats obtinguts.

Carme Castellano i Rosa Solé