Classificats al Fem Matemàtiques

Els alumnes de 2n d’ESO: Marta Parejo Alegret de 2n A, Gemma Gil Gisbert de 2n B, César Cervera Curto i Joan Cid Serrano de 2n D, han quedat classificats en tercer lloc a la Prova Ràpida de la segona fase del concurs “Fem Matemàtiques” organitzat per la Societat Catalana de les Matemàtiques.

Les proves de la segona fase s’han realitzat a Móra La Nova, i a quatre emplaçaments més arreu del país, i hi han participat els alumnes seleccionats d’entre els 20.000 que hi va haver a la primera fase. L’Institut 3 d’Abril ha estat l’organitzador d’aquesta fase per als 119 classificats de la província de Tarragona.

Després del suculent esmorzar de benvinguda, els equips han realitzat la Prova Ràpida al pavelló firal moranovenc i després s’han desplaçat a diferents espais del municipi per fer la Prova Pràctica constatant que “les matemàtiques formen part de la nostra vida, les trobem arreu”, segons paraules del director del 3 d’Abril, Miquel Abella. A continuació els nois i les noies han pogut gaudir de l’espectacle “M’agrada fer-me preguntes” a càrrec del professor José Rey, membre del Museu de Matemàtiques de Catalunya. Tot seguit, un bon dinar ha permès reparar forces, descansar i fer nous amics. I a la tarda la Prova Individual ha tancat el concurs per donar lloc a l’adjudicació dels premis als guanyadors, diploma i samarreta commemorativa, a més a més d’una motxilla i un diploma per la participació a aquesta segona fase.

Els nois i les noies han gaudit d’una diada de les matemàtiques en la que s’ho han passat molt bé treballant en equip i resolent els diferents reptes plantejats d’una manera lúdica i divertida.

Ara, el nostre equip està esperant il·lusionat els resultats de la prova individual per veure si es poden classificar per a la tercera fase, que tindrà lloc a Lleida el 5 de maig.

Marta, Gemma, Joan i César, moltes felicitats i que tingueu molta sort!