Visita a la Ciutat de les Arts i les Ciències.

Amb l’import del premi Federico Mayor Zaragoza pel nostre curtmetratge La mà ecològica, el passat dimecres 29 de maig vam anar a València a visitar la Ciutat de les Arts i les Ciències i l’Oceanogràfic.

Per anar fins allà vam agafar un tren des de Tortosa. Al cap d’unes 2 hores i mitja vam arribar a l’estació nord de València, des d’on vam anar caminant fins la Ciutat. Una vegada allà, després d’haver esmorzat, vam visitar el museu. Allà vam veure diferents exposicions:

• TALKING BRAINS. PROGRAMATS PER PARLAR, relacionada amb el cervell i el llenguatge.
  • MEDITERRANI, que ens invitava a reflexionar sobre la relació dels humans amb el mar i sobre com cal actuar davant de la superpoblació de les costes i la limitada capacitat de renovació del nostre mar, de la contaminació i de les espècies en perill d’extinció.
  • També van disfrutar amb l’espectacle del TEATRE DE L’ELECTRICITAT amb diversos experiments com la gàbia de Faraday.

A la segona planta del museu hi havia una altra exposició: MART. LA CONQUISTA D’UN SOMNI, on vam veure llibres i instruments astronòmics originals del segle XVI al XVIII del Museu Copernicà de Roma com De revolutionibus orbium coelestium, de Nicolás Copèrnic o Astronomia Nova de Johannes Kepler.

A la tercera planta hi ha diverses exposicions dedicades a científics de reconegut prestigi com són  SEVERO OCHOA, SANTIAGO GRISOLÍA i ROGER D. KORNBERG. Però on vam xalar molt va ser al BOSC DE CROMOSOMES, 23 parells de cromosomes gegants representen el genoma humà, i pel passeig hi trobes més de cent jocs interactius on pots comprovar la distància que pots botar, quant temps mantens l’equilibri, la teua potència muscular i psíquica o la pressió arterial.

A la tarda,  vam visitar l’Oceanogràfic. Quan vam arribar ja eren les 16:30 i només ens quedava 1 hora i mitja, així que vam  fer una visita ràpida als llocs més importants. Allà vam veure belugues, pingüins i peixos tropicals!

Cap a les 7 ens vam tornar a l’estació ja que el tren sortia de volta cap a Tortosa a les 20:05.

El que ens va agradar més va ser el museu ja que vam veure coses que no havia vist mai com el taller d’electricitat on vam poder experiments increïbles. Per exemple, sabíeu que l’alumini i també altres materials congelats són millors conductors?

També ens va agradar molt veure com sortia un pollet de l’ou.  I finalment, l’Oceanogràfic va ser un espectacle per als ulls.

Ens va quedar clar que el nostre planeta és fantàstic i a la vegada fràgil, que tots tenim l’obligació i responsabilitat de tenir-ne cura, com deia el lema del premi Federico Mayor Zaragoza: Salvem el planeta. Actuem ara, demà pot ser tard!

“Estem en un moment crític de la història de la Terra, en el qual la humanitat ha d’escollir el seu futur”.

Carta de la Terra, 2000

Autors de l’article: David Bes, Sami Calvo, Guillermo Domínguez, Albert Vericat i Lin Zhu, alumnes de 4t ESO C