Àngel Burgas visita l’Institut de Roquetes

Avui ens ha acompanyat l’escriptor de Figueres, Àngel Burgas. Ha realitzat una xerrada per als alumnes de 1r ESO. Els ha parlat de la novel·la L’Anticlub, que han llegit i treballat des de la matèria de llengua castellana durant el primer trimestre.

Aquesta novel.la ens presenta una colla de nois i noies de 12 anys, companys de classe, que s’uneixen per formar un club. La seva intenció és lluitar contra les injustícies en un intent de fer un món més just. Els protagonistes tenen l’edat dels alumnes, la qual cosa els ha fet viure l’experiència lectora amb mes interès i s’hi han pogut sentir identificats. El llibre, escrit l’any 2002, continua tenint molt èxit. Els temes que tracta són temes universals: problemes de l’adolescència i l’adaptació al grup, l’amistat, la diferència en un món de vegades hostil, la tolerància o el masclisme, entre d’altres.

L’oportunitat de conversar amb l’autor del llibre que acabem de llegir i de posar en comú les nostres impressions i sentiments és una manera d’enriquir-nos i fomentar el gust per la lectura.

Els alumnes han passat una bona estona i han participat activament en el torn de preguntes, oferint-los la possibilitat de conèixer més aspectes de la vida de l’autor i de les seves obres, així com el que suposa la creació literària.

Com a cloenda, l’autor els ha signat els llibres i ens hem fet una foto tots junts.