La dignitat de les víctimes

L’institut Roquetes organitza per 3r any consecutiu durant tota la setmana diverses activitats per commemorar el 27 de gener, «Dia Internacional en Memòria de les Víctimes de l’Holocaust»:

• A la biblioteca del centre, l’exposició «Ampostins als camps de concentració nazis» recull les vivències dels 10 deportats ampostins als camps nazis i de dos persones exiliades actuals; també hi ha una mostra de literatura concentracionària. L’alumnat visitarà l’exposició a les hores de Socials.
  • Cinefòrum per a l’alumnat d’ESO amb la projecció de les pel·lícules: “Una bolsa de canicas” (a 1r i 2n ESO) iLos niños de Windermere” ( 3r i 4t ESO), totes dues estan basades en fets reals i centrades en experiències d’infants i adolescents. S’ha fet un treball previ per a contextualitzar-les i també es faran activitats de reflexió i debat després del visionat.
  • El Pla Lector de la setmana del 24 al 28 de gener inclou lectures de testimonis de supervivents d’Auschwitz.
  • L’alumnat de l’optativa de Filosofia de 4t d’ESO du a terme un projecte etwinning amb centres d’Itàlia, França i Portugal. Treballem la memòria històrica a partir del llibre “La bibliotecaria de Auschwitz” de Antonio G. Iturbe i “Un cel de plom” de Carme Martí.
  • L’alumnat de 1r de batxillerat, des de la matèria de Filosofia, han treballat la figura de Neus Català i han elaborat infografies i vídeos per a donar a conèixer la seua lluita per la dignitat de les dones exiliades, resistents, deportades i supervivents. Farem difusió dels seus treballs a les xarxes. D’altra banda, també ha participat en un muntatge audiovisual entorn al lema “Un dia” . . . quan la vida va canviar, que es farà públic el 27 de gener durant el matí us convidem a visionar el vídeo que es penjarà des del portal XTEC.
  • Els alumnes de 4ESO i 1BAT, també poden participar al concurs «Petjades» de relats breus relacionats sobre la memòria històrica.
  • Per acabar, durant el dia 27 l’alumnat i professorat de la matèria de Visual i Plàstica pintaran un mural al pati com a cloenda dels actes commemoratius.

Ens podeu seguir a les xarxes amb aquests etiquetes: #HMD2022 #WeRemember