Jornada de Mediadors 2019

El programa de convivència i mediació escolar del nostre centre té com a objectiu fomentar les relacions positives i la resolució pacífica dels conflictes entre tots els membres de la comunitat educativa. Per tal d’avançar en aquest objectiu, els alumnes formats en Mediació de 3r d’ESO, 4t d’ESO i Batxillerat i alguns membres del professorat que varen participen voluntàriament com agents de mediació entre iguals van assistir a la Jornada d’actualització en Mediació celebrada el passat 1 d’abril de 2019.

La trobada va aplegar més d’una vintena de persones, entre professorat i alumnat mediador, i va comptar també amb la presència de la Sònia Tomàs, assessora legal i graduada en Dret especialitzada en mediació en diversos àmbits.

El programa es va desenvolupar entre les 15.30 i les 17.30h i va consistir en una sèrie de dinàmiques de cohesió de grup, d’autoconeixement i de presentació, seguides d’una dramatització d’un cas conflictiu que ens va permetre desenvolupar activitats d’apropament a les principals dificultats de fer una mediació -mantenir l’objectivitat, esbrinar bé els fets, etc.-, establir un recordatori dels passos a seguir i finalment dur a terme una pràctica de mediació basada en un cas concret.

La jornada va ser un èxit. L’ambient va ser molt distés, vam treballar tots plegats i vam acabar de la millor manera possible: xerrant i fent un berenar amb xocolata desfeta, bescuits i pa torrat.

Ens ho vam passar molt bé! Gràcies a tots els participants!

L’equip de Mediació.

Més fotos i més informació al blog de Mediació: https://mediacioroquetes.blogspot.com/2019/05/jornada-de-mediadors-2019.html