Classificació a la 2a Fase del Fem matemàtiques

El FEM MATEMÀTIQUES és una activitat que té la finalitat de contribuir a desenvolupar la competència matemàtica en tot l’alumnat de sisè de Primària i primer cicle de l’ESO. També permet intercanviar experiències i compartir propostes per part del professorat de les diferents comarques de Catalunya.

Es tracta d’una activitat organitzada anualment per la FEEMCAT amb el suport del Departament d’Ensenyament. Està dirigida a tots els alumnes de cinquè  i sisè de Primària i de primer i de segon d’ESO dels centres escolars de Catalunya. S’organitza en forma de concurs i es desenvolupa en tres fases. La primera fase es fa al centre, s’han de resoldre tres problemes i lliurar-los en format digital per correu a l’organització. El nostre centre participa en un grup de tres alumnes, Irene Descàrrega de 2n A, Paula Curto de 2n B i Martina Pegueroles de 2n E. Durant tot el primer trimestre es reunien setmanalment per resoldre aquests tres problemes.

El passat dilluns 27 de març se’ns va comunicar que estan classificades per a la 2a fase del concurs. Aquesta es realitza de manera independent en cada una de les 5 associacions que forma part de la FEEMCAT, la nostra és l’APMCM. El dia 19 d’abril participaran les tres alumnes a aquesta fase a l’Institut Dertosa durant tot el dia, al matí faran proves en grup i per la tarda faran una prova individual.

Els desitgem molta sort i a veure si es poden classificar a la tercera fase o fase final. Aquesta fase se celebra sempre al voltant del dia 12 de maig, institucionalitzat com el Dia Escolar de les Matemàtiques, s’estructura com una jornada matemàtica, amb un component lúdic. És la final de tot Catalunya ja que hi participen tots els alumnes seleccionats a la segona fase de cada una de les associacions.

D’aquesta fase els tres primers classificats del nivell 2n d’ESO quedaran seleccionats per representar Catalunya a la Olimpíada Nacional Estatal d’ESO d’alumnes de segon d’ESO organitzada per la FESPM.

Moltes felicitats per la vostra feina i, una vegada més, molta sort Irene, Paula i Martina!

Rosa Martín Fernández

Professora de Matemàtiques.