Pla Lector 25 de novembre

Durant la setmana del 22 al 26 de novembre el Pla Lector està dedicat a reflexionar sobre la violència masclista.

Dilluns mostrem la fredor de les xifres, remarquem que al darrera hi ha persones amb històries de patiment. Recordem el teléfon 900 900 120, servei d’atenció permanent contra la violència masclista, que és gratuït i confidencial i funciona tots els dies de l’any, durant les 24 hores del dia.

Dimarts hem llegit un text de Christine de Pizan, filòsofa i escriptora professional que explica amb ironia la misogínia: “la dona és un recipient que conté el pòsit de tots els vicis i tots els mals” i acaba “desesperada perquè Déu l’hagués fet nàixer dins d’un cos de dona.

Dimecres donem veu a Amelia Valcárcel que destaca els avenços en matèria d’igualtat que a la vegada palesen la injustícia del patriarcat i la feina que encara queda per fer.

Dijous llegirem poesía que explica en primera persona el testimoni de les víctimes de maltractament. Acabarem divendres escoltant la cancó “La puerta violeta” de Rozalen.

Us deixem aquestes imatges dels treballs fets per alumnes de 1r d’ESO.