Fira Ciència entre tots

Aquest dissabte, 4 de maig, els alumnes de 2n i 3r d’ESO han tornat a participar a la fira Ciència entre tots de Girona, enguany en la seva 6a edició dedicada a les dones científiques. Els experiments que presentaven els nostres alumnes estaven inspirats en la feina d’algunes d’aquestes dones, com:

Hipàtia d’Alexandria, que fa uns 2500 anys va idear uns primers aparells per a mesurar densitats de líquids.

Émilie du Châteletque traduí al francès i comentà l’obra de Newton i defensà el concepte d’energia cinètica de Leibniz. 

Hélène Dutrieuaviadora pionera que va inventar i patentar un bucle per a les seves acrobàciesEls alumnes han treballat el funcionament dels loops, com els que troben als parcs d’atraccions.

Lise Meitner i Ida Tacke, científiques que ideen la fissió nuclear i les reaccions en cadena. Els alumnes han explicat aquests dos fenòmens amb models a la fira.

Les “calculadores humanes” de la NASA, entre les quals destaca Katherine Johnsonque el 2018 complí 100 anys, i que amb la seva capacitat de càlcul va permetre enviar l’home a la lluna l’any 1969. Els alumnes han ideat un experiment per enviar “coets” a la lluna i ensenyaven les trajectòries als visitants de la fira mitjançant el programa Geogebra.

Una vegada més, molt bona feina, nois i noies del Ridaura! Estem molt orgullosos de la vostra implicació i estem segurs que tindreu ganes d’aprendre més coses d’aquestes dones tan extraordinàries!!!

Llegir més»

“LA TENDRESA” al Teatre Poliorama de Barcelona

El passat 10 d’abril, els alumnes de 4t van anar al Teatre Poliorama a Barcelona a veure l’obra La Tendresa, una producció de DAGOLL DAGOM I T DE TEATRE.  

Va ser tot un luxe en majúscules veure en directe grans actors interpretant un text escrit i dirigit per Alfredo Sanzol, inspirat en les comèdies de Shakespeare!

Llegir més»

XERRADA INFORMATIVA ORIENTACIÓ 4t ESO

El proper dimecres, 8 de maig, a les 19:00 h,  tindrà lloc a la biblioteca de l’institut Ridaura la xerrada informativa sobre orientació educativa postsecundària per a pares i alumnes. Prèviament, a cada tutoria, la cap d’estudis i la coordinadora pedagògica informaran els alumnes sobre les diferents modalitats de batxillerat que es poden cursar en el nostre institut.

Us hi esperem a tots!!!!

L’HORT, MÉS PLE QUE MAI!

Un curs més, l’hort ha començat amb molta activitat. Cuidar i fer el manteniment de l’hort forma part del projecte Som-hi! i hi participen els alumnes de l’Aula Oberta, del SIEI i de l’AIS de l’Institut. Cada grup hi va diversos cops a la setmana i els alumnes de l’Aula Oberta també hi organitzen activitats per als nens i nenes de l’Escola Vall d’Aro. Durant el mes de març, per exemple, tots els grups de l’escola hi van anar a plantar amb la seva ajuda.

Ara mateix hi ha una gran varietat de plantes que van creixent i ja collim alguns enciams, alls tendres i bledes boníssimes.

Si encara no l’heu vist, us convidem a venir-hi, és al pati de l’Escola Vall d’Aro. Ara es veu de lluny, els alumnes de l’AIS hi han posat un gran espantaocells! Llegir més»

FEM MATEMÀTIQUES

Dissabte es va celebrar la 2a fase del concurs Fem Matemàtiques 2019 a Santa Coloma de Farners. El concurs, que enguany compleix el seu 25è aniversari, consisteix en la resolució individual de tres problemes matemàtics en un temps de 90 minuts. En aquesta fase participen els millors alumnes de matemàtiques de la província de Girona en tres categories: 6è de primària, 1r i 2n d’ESO. L’Institut Ridaura hi ha participat amb quatre alumnes en la darrera categoria, Aleix Ibars, Izan González, Pau Llensa i Ivan Mulà, que ha resultat ser el primer classificat de 2n d’ESO i participarà en la següent fase a Tarragona.

Moltes felicitats!!

JORNADA D’ACOLLIDA D’ALUMNES DE 6è DE LA VALL D’ARO

El passat dijous, 28 de març, els alumnes de 6è de les escoles de la Vall d’Aro van visitar l’institut per tal de començar a familiaritzar-se amb el que serà el seu futur centre educatiu en l’etapa de secundària.

En aquesta edició, van poder comptar amb van uns amfitrions d’excepció, els alumnes de 1r d’ESO, que van organitzar visites guiades i activitats per tal de mostrar als futur alumnes tant les instal·lacions com algunes de les activitats del currículum de 1r d’ESO.

Prèviament, i per preparar la jornada, els alumnes de primer havien treballat un projecte de comunicació integrat sobre el text instructiu a les matèries de català, castellà, anglès, experimentals i tecnologia.

“Jóvenes talentos de relato corto”

El passat dissabte dia 23 alguns alumnes de 2n d’ESO van participar a la 59a edició del Concurs “Jóvenes talentos de relato corto” que organitza cada any la Coca-Cola. Els alumnes seleccionats van ser l’Avril López, la Rocío González, la Natàlia García, la Judith Clotet, la Sandra González, la Jenifer Beidler, l’Aleix Ibars, la Mar Huertas i la Carme Torres, que van trobar a la seva taula una caixeta amb un rellotge de sorra i una frase que deia “Era necesario parar el tiempo“. A partir d’aquí, van escriure un breu relat que tenia aquesta frase i aquest rellotge com a protagonistes de la història. Esperem que tinguin molta sort i puguin passar a la final.

Enhorabona per participar!!

Jornada de Portes Obertes: 28 de març

El proper dijous, 28 de març, tindrà lloc la Jornada de Portes Obertes del nostre centre

Aquesta jornada s’adreça a l’alumnat de 6è que cursarà 1r d’ESO el curs vinent, a les seves famílies i a totes les persones interessades a conèixer el Projecte Educatiu i el Projecte Curricular d’ESO del nostre centre. D’altra banda, i no menys important, també serà un bon moment per mostrar-vos les nostres instal·lacions i explicar-vos la tasca educativa que realitzem a l’institut. Aquest primer contacte amb el centre de secundària, que desperta gran interès, és molt important tant per als nens i les nenes com per a les seves famílies.

Les activitats previstes en la jornada de portes obertes són:

  • Durant el matí es durà a terme l’acollida dels alumnes de 6è de les diferents escoles de la Vall d’Aro a càrrec de l’alumnat de primer d’ESO.
  • A les19:30h es farà una visita guiada per tal de conèixer les instal·lacions de l’institut.
  • A les 20:00h tindrà lloc la xerrada informativa sobre el Projecte Educatiu del centre i l’organització de l’ESO

Us hi esperem!

CONCURS SANT JORDI 2019

L’Institut convida tots els alumnes a participar en la XIX convocatòria dels Premis Sant Jordi, organitzats amb la col·laboració de l’Associació de Pares i Mares d’Alumnes del centre. En el document adjunt trobareu les bases de les diferents modalitats de participació.

Molta sort!!!

PREMIS SANT JORDI 2019 INS RIDAURA

CONCURS DE RELAT BREU

Els alumnes de 2n d’ESO participen a la 42a edició del concurs de redacció de coca cola en català. Els representats de l’institut Ridaura (Gala Martínez, Jordi Garrigó, Nissrin Habibi, Johan Kraus, Ainara Moscoso, Àlex Anchén, Aina Benítez, Pau Llensa, Carme Torres i Jordi Reyes) van anar el dissabte 16 de març a l’Institut de Palamós. El tema proposat aquest any és “TINC LA RIQUESA DE NO VOLER SER RIC”.

Els desitgem molta sort en aquesta experiència literària.

Col·laboració en el llibre DONES DE PLATJA D’ARO

En el marc d’accions del Servei Comunitari, vint alumnes de 4t d’ESO estan col·laborant en l’edició del llibre Dones de Platja d’Aro, de l’autor Cecilio Blanco. Els nostres alumnes seran els encarregats de dur a terme les entrevistes a les protagonistes del llibre, un apartat del qual és l’institut Ridaura. És per aquest motiu que, al llarg del proper mes, realitzaran entrevistes a les professores del centre.

CONSORCI GEETS: VISITA A L’INSTITUT MARTÍ I FRANQUÈS DE TARRAGONA

El 27 de febrer es va dur a terme la primera de les trobades entre centres que formen part del Consorci GEETS, en el marc del Programa Erasmus+ KA101. En aquest cas, els professors de Física i Química Mercè DomínguezJosep Maria Fabrellas van visitar l’Institut Martí i Franquès de Tarragona. Van ser rebuts pel Director del centre, Jordi Satorra, i la professora de Física i Química, Estrella Nieto.

El centre, amb més de 1400 alumnes, té una llarga trajectòria de treball plurilingüe en la majoria de matèries, coordinades pels departaments de lengües. L’institut pretén ser un referent en l’ensenyament-aprenentatge de les llengües estrangeres (anglès, alemany i francès) a través de nombrosos projectes (CLIL/AICLE, GEP, sensibilitzacions, auxiliars de conversa, Avancem cap al Tractament Integrat de Llengües o convenis de col·laboració amb la URV. A més, és seu d’exàmens oficials del Goethe Institut, de Cambridge i de DELF, i tots els cursos d’ESO i Batxillerat realitzen viatges o bé intercanvis amb alumnes de països com França, Anglaterra o Alemanya.

La Mercè i en Josep M. van visitar les instal·lacions i van observar diversos Periodic Table games a l’aula de la mà del professorat de Física i Química.

  

Visita al YOMO 2019

Un any més els alumnes de primer d’ESO hem visitat el The Young Mobile Festival, el YOMO Barcelona, on hem pogut gaudir de les últimes tendències en tecnologia dins l’àmbit educatiu.

Ha estat un visita molt engrescadora per aprofundir en el tema de les STEAM. Hem pogut interactuar amb més de 100 organitzacions dels sectors STEAM, que inclouen universitats, centres de recerca, organismes institucionals, organitzacions especialitzades en divulgació, i empreses i indústries capdavanteres. També hem tingut l’oportunitat d’aprendre sobre assignatures, itineraris acadèmics i futures opcions professionals disponibles.

 

Xerrada sobre TERÀPIA CRANEOSACRAL I REEDUCACIÓ POSTURAL

El passat 7 de febrer, els alumnes de 1r i 2n de batxillerat van gaudir d’una xerrada sobre teràpia craneosacral i reeducació postural a càrrer d’Anna Bertran. Aquesta teràpia, que consisteix a aplicar pressió manual lleu, ha demostrat ser eficaç en un força transtorns clínics vinculats al dolor, com dolor crònic al coll i l’esquena, migranyes, fatiga o estrés emocional. Agraïm a l’Anna que ens fes gaudir d’aquesta experiència tan profitosa.

EXÀMENS CAMBRIDGE 2019

Les escoles i l’institut de la zona d’excel·lència de la Vall d’Aro tenen signat un conveni amb la UdG per formar part del National School Project (NSP). El principal objectiu és promoure els exàmens dins de l’àmbit educatiu del centre com a instrument fonamental de suport… Llegeix més»