Ciències Experimentals

Ciències de la naturalesa a l’ESO: Biologia i Geologia – Física i Química

La competència científica, entesa de manera genèrica, al·ludeix a la capacitat i la voluntat d’utilitzar el conjunt dels coneixements i la metodologia que es fan servir per explicar la naturalesa, amb la finalitat de plantejar preguntes i extreure’n conclusions basades en proves.

Aquesta competència es considera prioritària tant a nivell nacional com internacional perquè, per fer front als grans reptes globals que la humanitat té plantejats, s’hi requereixen les importants contribucions de la ciència i la tecnologia. A més, la joventut ha de disposar de certs coneixements científics per dur a terme un paper informat per prendre decisions que afecten el seu entorn i entendre, a grans trets, les implicacions socials dels debats científics. Tenint en compte que el coneixement de la ciència contribueix de manera significativa en la vida personal, social i professional, és lògic concloure que un coneixement de la ciència és bàsic per preparar el jovent per a la vida.

Biologia i Geologia 1r ESO – Obligatòria 3r ESO – Obligatòria 4t ESO – Optativa
Hores setmanals 3h (1h desdoblament) 2h (1h desdoblament) · Science Bits, llibre digital 3h · Science Bits, llibre digital
Física i Química 2n ESO – Obligatòria 3r ESO – Obligatòria 4t ESO – Optativa
Hores setmanals 3h (1h desdoblament) 2h (1h desdoblament) · Science Bits, llibre digital 3 · Science Bits, llibre digital

Ciències experimentals al Batxillerat

La modalitat de ciències s’adreça a alumnes interessats per les ciències experimentals, ambientals i els estudis relacionats amb continguts cientificosanitaris.

L’alumnat que cursa aquesta modalitat pot familiaritzar-se amb els mètodes de treball i les tècniques científiques que permeten un apropament rigorós i crític a la realitat humana: la física, la química, la biologia, les ciències de la terra i del medi ambient. El departament també ofereix dues matèries optatives a 1r de batxillerat: biomedicina i reptes científics.

BAT 2023-2024 1rBAT 2nBAT 1rBBAC 2nBBAC
Física 3 4 4
Química 3 4 3
Biologia 3 4 3 4