Matèries optatives – 4t d’ESO

El curs de 4t d’ESO s’organitza de manera diferent als cursos precedents de la secundària. Els canvis més significatius són que les matèries que els alumnes han de cursar al llarg del curs es divideixen en matèries obligatòries i matèries optatives. Les obligatòries són Llengua Catalana i Literatura, Lengua Castellana y Literatura, English (1a Llengua estrangera), Matemàtiques, Geografia i Història, Educació física i Cultura i Valors.

A l’Institut Ridaura les matèries optatives s’organitzen en tres franges horàries de 3 hores setmanals cadascuna. L’oferta d’assignatures per al curs 2024-2025 és :

Objectius i Continguts

A l’hora d’escollir les optatives és molt important que l’estudiant valori els objectius i els continguts de les diferents matèries, així com la idoneïtat de les assignatures en funció dels itineraris acadèmic i professional que millor s’adaptin al seu currículum (científic, tecnològic, social, humanístic, artístic, professional o lingüístic “BatxiBac”). És molt recomanable que tots els alumnes consensuïn i planifiquin amb les seves famílies la tria d’aquestes assignatures.

Professorat Matèries optatives 4t d’ESO, curs 2023-2024

Física i Química Nuri Brugat i Laura García