Fira Ciència entre tots

Aquest dissabte, 4 de maig, els alumnes de 2n i 3r d’ESO han tornat a participar a la fira Ciència entre tots de Girona, enguany en la seva 6a edició dedicada a les dones científiques. Els experiments que presentaven els nostres alumnes estaven inspirats en la feina d’algunes d’aquestes dones, com:

Hipàtia d’Alexandria, que fa uns 2500 anys va idear uns primers aparells per a mesurar densitats de líquids.

Émilie du Châteletque traduí al francès i comentà l’obra de Newton i defensà el concepte d’energia cinètica de Leibniz.

Hélène Dutrieuaviadora pionera que va inventar i patentar un bucle per a les seves acrobàciesEls alumnes han treballat el funcionament dels loops, com els que troben als parcs d’atraccions.

Lise Meitner i Ida Tacke, científiques que ideen la fissió nuclear i les reaccions en cadena. Els alumnes han explicat aquests dos fenòmens amb models a la fira.

Les “calculadores humanes” de la NASA, entre les quals destaca Katherine Johnsonque el 2018 complí 100 anys, i que amb la seva capacitat de càlcul va permetre enviar l’home a la lluna l’any 1969. Els alumnes han ideat un experiment per enviar “coets” a la lluna i ensenyaven les trajectòries als visitants de la fira mitjançant el programa Geogebra.

Una vegada més, molt bona feina, nois i noies del Ridaura! Estem molt orgullosos de la vostra implicació i estem segurs que tindreu ganes d’aprendre més coses d’aquestes dones tan extraordinàries!!!