Debat al paraninf de la Universitat de Barcelona

LLIGA DE DEBATS: CRÒNICA D’UNA EXPERIÈNCIA INIGUALABLE

Els passats 21 i 22 de febrer un grup d’estudiants de segon de batxillerat va participar en la Lliga de Debats que organitza la Universitat de Barcelona. Aquest any els alumnes havien de preparar-se el debat entorn de la regulació o no de les xarxes socials per combatre la desinformació.

S’han de regular les xarxes social per lluitar contra la desinformació? Aquesta és la pregunta que els alumnes de diferents centres ens hem hagut de plantejar. Cada any s’escull un tema pel debat i els equips participants s’han de posicionar tant a favor com en contra.

La dinàmica de la Lliga de Debats és senzilla: participen quatre grups d’estudiants de quatre centres diferents. La primera fase consta de tres debats; una victòria suma dos punts, un empat un i una derrota cap; el guanyador de cada grup passa a la semifinal i així fins que només queda un centre, el guanyador, que participa a la final que es fa amb centres d’altres parts de l’Estat de parla catalana. Cada debat és puntuat per tres jutges, el criteri dels quals es basa a puntuar la presentació d’una tesi sòlida, la qualitat del discurs i la flexibilitat i capacitat de debat, entre d’altres.

El primer debat va ser contra el col·legi Lestonnac, nosaltres defensàvem una postura a favor i els alumnes de Lestonnac en contra. El resultat va estar molt igualat. Dos dels tres jutges van fallar a favor del nostre centre, que va sortir guanyador. El segon debat va ser contra la Fundació Escoles Parroquials (FEP) St. Ramon, qui defensava la postura a favor de regular les xarxes socials enfront del nostre equip que defensava la postura contrària. Novament, els jutges van fallar a favor del nostre equip.

A l’últim debat, el nostre institut es va haver d’enfrontar amb l’INS l’Alzina, que defensava la postura en contra. Finalment, amb dos vots a favor seu, l’INS l’Alzina es va emportar la victòria. Va ser un debat molt igualat, amb un resultat de 3,45 punts per a l’Alzina i 3,39 punts per al nostre centre.

La Lliga de Debats ha estat, sense cap mena de dubte, una experiència extracurricular molt interessant i divertida: tenir l’oportunitat d’anar a la universitat a competir, la tensió dels debats, conèixer alumnes d’altres centre… En definitiva, Lliga de Debats ha estat una vivència educativa, a la vegada molt agradable i interessant. Una experiència que no et pots perdre si tens l’oportunitat.

Cronista: Mariona Tasquer, alumna de 2n de batxillerat humanístic.