Programa Salut i Escola

Programa Salut i Escola

El Programa Salut i Escola (PSE) és una actuació promoguda pels Departaments d’Ensenyament i de Salut, per tal d’impulsar la promoció i prevenció de la salut a l’escola i coordinar millor les accions en el territori.

L’adolescència és una etapa de canvis entre la vida infantil i adulta, en la qual es consoliden valors, actituds i estils de vida, essencials per a la salut actual i futura. En aquests canvis es presenten situacions de risc no percebudes com a tals per la major part dels adolescents.

La utilització dels serveis de salut per part dels adolescents es caracteritza per: una baixa freqüentació, un abordatge poc estructural, un seguiment irregular dels seus problemes de salut.

Són objectius generals d’aquest projecte:

1. Millorar la salut dels adolescents i la prevenció de les situacions de risc i l’atenció precoç als problemes de salut.
  2. Potenciar la coordinació dels centres docents, els serveis educatius i els serveis sanitaris.
  3. Afavorir l’atenció sanitària dels adolescents amb garanties de privacitat, confidencialitat i proximitat.image189

El PSE va adreçat fonamentalment a l’alumnat de 2n cicle d’ESO (3r i 4t d’ESO), això no obstant, excepcionalment podrà atendre l’alumnat d’altres nivells prèvia consulta personalitzada amb la infermera.

La infermera Anna Rovira visita l’INS RAMON BERENGUER IV els dijous als matins de 9.30h a 11.30h per tal d’ajudar l’alumnat en aquells aspectes de salut oportuns. Així mateix, pot aconsellar en matèria d’alimentació, prevenció, salut, etc. Aquest servei és d’ús per als alumnes que vulguin fer alguna consulta personalitzada o que necessitin qualsevol tipus d’orientació de salut i d’higiene.

Anna Rovira (Infermera)