PROJECTE DE SERVEI COMUNITARI. ACTIVITATS D’APRENENTATGE I SERVEI

image001Les iniciatives solidàries i de servei a la comunitat que promou l’institut s’integren en el nostre Projecte de Servei Comunitari, que ordena i integra les activitats del programa anomenat “Aprenentatge i Servei”, endegat pel Departament d’Ensenyament i que respon fil per randa la filosofia que, des d’un bon començament, va inspirar la majoria del nostres projectes. Com es diu a la pàgina corresponent del Departament, l’objectiu és  “garantir que els estudiants, al llarg de la seva trajectòria escolar, experimentin i protagonitzin accions de compromís cívic, aprenguin en l’exercici actiu de la ciutadania, i posin en joc els seus coneixements i capacitats al servei de la comunitat”.

image023

image025

Si visiteu aquesta pàgina, comprovareu que el nostre centre apareix com un dels pioners en aquest tipus d’experiències amb el seu Projecte Sàhara. Altres iniciatives nostres que s’emmarquen dins d’aquest programa són la de les “Parelles Lingüístiques” (formades  per alumnat autòcton voluntari de 1r de batxillerat que fa de mestre de persones que desitgen aprendre català); els Tallers d’Arts plàstiques, Teatre i Màgia adreçats a les escoles de primària;  les activitats conjuntes que impulsem amb la Fundació Tallers, o la col·laboració del nostre alumnat amb l’Associació de Veïns de la Serra de Marina (festa anual); i dins del Projecte Col·labora, amb els menjadors socials de la ciutat, amb Càrites, amb la Residència d’Avis i amb els Bancs d’Aliments; l’elaboració de logos i de cartells per a les institucions i entitats del nostre entorn; la ja consolidada Plantada Anual abans esmentada; o la ressenya per part de l’Equip Crònica se les activitats del centre que es publica a les nostres webs. Des del curs passat el nostre professorat està realitzant cursos de formació per continuar aprofundint en aquesta línia d’actuació.

image027

image029