4t ESO

CALENDARI DEL CURS 2023-2024

Inici de curs: 6 de setembre de 2023

Final de curs: 21 de juny de 2024

Dies de lliure disposició: 13 d’octubre, 7 de desembre, 12 de febrer i 21 de maig.

Festes locals : 25 de setembre de 2023 i 20 de maig de 2024

Períodes de vacances

  • Nadal: Del 21 de desembre de 2023 al 7 de gener de 2024
  • Setmana Santa: Del 25 de març a l’1 d’abril de 2024

Avaluacions

  • Avaluació inicial: 18 i 19 d’octubre de 2023
  • 1ª Avaluació: 13 i 14 de desembre de 2023
  • 2ª Avaluació: 11 de març de 2024
  • 3ª Avaluació: 17 de juny de 2024
  • Avaluació final: 25 de juny de 2024

PLA D’ESTUDIS DE 4t d’ESO

 

TUTORIA

­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­Tal com especifica el Pla d’Acció Tuto­rial (PAT) del nostre institut, el/la tutor/a és el/a professor/a que s’en­carrega de manera més directa de l’orienta­ció i assessorament de l’alumne i és qui actua com a principal interlocutor/a entre els seus pares i el cen­tre. A continuació,  indiquem el nom del/la tutor/a de cada grup i les seves  hores de visita. Les entrevistes es poden con­cer­tar mitjan­çant el vostre fill o filla, o trucant al cen­tre, telf.: 93.392.62.27. Afegim també els seus correus.

 

HORARI VISITES 2023-2024

GRUP TUTOR/A CORREU ELECTRÒNIC HORARI D’ATENCIÓ FAMÍLIES
4t A ESO Noelia Olmedo nolmedo@rb4.cat Dimecres de 9:10h a 10:05h
Divendres de 10:25h a 11:20h
4t B ESO David Ruz druz@rb4.cat Dimecres de 12:35h a 13:30h
Divendres de 10:25h a 11:20h
4t C ESO Daniel Domínguez ddomin10@rb4.cat Dilluns de 9:10h a 10:05h
Dijous de 9:10h a 10:05h

 

PARES I MARES DELEGATS D’AULA

GRUP FAMÍLIA CORREU ELECTRÒNIC
4t A ESO Mónica Sánchez monicas@monlau-motosport.com
4t A ESO Ledin Banegas ledinbanegas7@gmail.com

 

SORTIDES

ACTIVITAT DEPARTAMENT TRIM.
Visita Tarraco romana CLÀSSIQUES 2
L’Auditori: Out of Cage MÚSICA 1
Marxa de la regularitat MATEMÀTIQUES 2-3
Prova Cangur MATEMÀTIQUES 2
Bosc Vertical o Salting (Badalona) EDUCACIÓ FÍSICA 2
Fitjove a Can Zam EDUCACIÓ FÍSICA 2
Sortida nàutica o aquàtica (Mongat/Badalona) EDUCACIÓ FÍSICA 3
Illa Fantasia EDUCACIÓ FÍSICA 3
Colònia industrial vidal HUMANITATS 2
Refugi antiaeri 307 (Barcelona) HUMANITATS 2
LIiga de Debat de Secundària i Batxillerat (només alumnes seleccionats) HUMANITATS 2
La Plantada CIÈNCIES 1

 

FENT PLANS DE FUTUR

I DESPRÉS DE L’ESO, QUÈ? 

 

Amb l’ESO aprovada

Si has superat l’ESO, pots triar entre les següents opcions:

  • Batxillerat. Estudis de caràcter general organitzats en diferents itineraris que preparen per a l’accés a la universitat.
  • Cicles formatius de grau mitjà de Formació Professional. Titulacions específiques classificades per famílies professionals amb un caràcter principalment pràctic dirigides a la ràpida incorporació en el mercat laboral.
  • Ensenyaments artístics. Superant una prova específica d’accés podràs cursar cicles formatius de grau mitjà d’Arts Plàstiques i Disseny i ensenyaments elementals i professionals de Música i Dansa.
  • Ensenyaments esportius. Superant les proves específiques d’accés pots accedir a cicles formatius de grau mitjà i graduar-te com a tècnic esportiu en una de les especialitats.
  • Formació no reglada. Cursos específics no regulats pel Ministeri d’Educació i Formació Professional.
  • Formació Professional per a l’Ocupació. Estudis de diferent tipologia dirigits a adquirir competències professionals.
  • Ensenyaments d’idiomes. Pots perfeccionar i ampliar els teus coneixements en diverses llengües mitjançant els certificats oficials d’idiomes.

Sense l’ESO aprovada

Si no has aconseguit obtenir el títol de Graduat en ESO, tens diferents alternatives per continuar formant-te:

  • Programes de Formació i Inserció (PFI). Ensenyaments amb una orientació pràctica per a accedir al mercat laboral o continuar amb estudis de FP de grau mitjà.
  • Prova d’accés a cicles formatius de grau mitjà. Per a poder presentar-te a aquesta prova has d’haver complert 17 anys. En superar-la, podràs accedir a qualsevol cicle formatiu de grau mitjà.
  • Curs de formació específic d’accés a grau mitjà. Si aproves aquest curs, podràs accedir directament al cicle de grau mitjà d’FP de l’especialitat que desitgis.
  • Graduat en Educació Secundària Obligatòria per a adults. Estudis bàsics que permeten obtenir el Graduat en ESO a majors de 18 anys.
  • Ensenyaments artístics. Has de superar dues proves, una general i una altra específica, per a accedir a cursar cicles formatius de grau mitjà d’Arts Plàstiques i Disseny. També pots cursar ensenyaments elementals i professionals de Música i Dansa, realitzant la corresponent prova específica.
  • Ensenyaments esportius. Per a cursar cicles formatius de grau mitjà d’aquests ensenyaments, has de superar una prova d’accés general i una prova d’específica.
  • Formació Professional per a l’Ocupació. Formació per al desenvolupament d’aptituds personals i professionals.
  • Ensenyaments d’idiomes. Si vols acreditar els teus coneixements en idiomes, pots realitzar cursos específics per a obtenir els certificats oficials.

 

image013

INFORMACIONS D’INTERÈS

 

image005

 

ENSENYAMENTS POSTOBLIGATÒRIS: BATXILLERAT

 

 

MATÈRIES OPTATIVES

 

 

Les PAU i el títol de Batxillerat

D’acord amb la legislació vigent actualment les PAU es mantenen com la via per accedir als estudis universitaris en acabar el batxillerat, amb la mateixa estructura que en els cursos anteriors i amb les mateixes matèries de modalitat vinculades als diferents estudis de grau l’Ordre EDU/340/2009, de 30 de juny, (DOGC núm. 5417, de 9.7.2009). Per tant, i fins que no es concreti una altra fórmula,  el més prudent és tenir present la Taula de ponderacions d’aquestes matèries vinculades en escollir la modalitat i les matèries de batxillerat.  

Taula de ponderacions 2020:

http://universitats.gencat.cat/web/.content/01_acces_i_admissio/preinscripcio/documentacio/Ponderacions-2020.pdf

A primer i segon curs continua sent vigent el Decret 142/2008, d’ordenació dels ensenyaments de batxillerat, amb l’obligatorietat de cursar una matèria comuna d’opció pròpia de cada modalitat, tant a primer curs com a segon.

Més informació a: Documents per a l’organització i la gestió dels centres. Concreció i desenvolupament del curriculum de batxillerat. Versió de juny de 2020.

 

VINCLE ENTRE LES MODALITATS DE BATXILLERAT I ELS ESTUDIS UNIVERSITARIS

 

image009

 

Recordeu la importància de cursar les matèries que ponderen més per accedir als estudis universitaris escollits.    

Ponderació de les matèries de modalitat de 2n de batxillerat per a l’accés a la universitat a la preinscripció universitària a Catalunya. 

Enllaç al document actualitzat:   

 

https://universitats.gencat.cat/web/.content/01_acces_i_admissio/preinscripcions/documentacio/Ponderacions-2022.pdf

 

NOTES DE TALL 2021

https://govern.cat/govern/docs/2021/07/14/10/25/809ae2e0-1788-40ac-aad8-1d63dcff7c75.pdf

CERCADOR D?ESTUDIS UNIVERSITARIS

https://universitats.gencat.cat/ca/cercador/

FORMACIÓ PROFESSIONAL

 

ENLLAÇ DEPARTAMENT D’ENSENYAMENT (FP)

CICLES DE FORMACIÓ PROFESSIONAL DE GRAU MITJÀ

 

La formació professional capacita per a l’exercici qualificat de diverses professions i proporciona la formació necessària per adquirir la competència professional i el coneixement propis de cada sector.

S’organitza en cicles formatius de grau mitjà o de grau superior.

Els cicles s’agrupen en famílies professionals i tenen una durada variable: n’hi ha de 2.000, 1.700, 1.400 i 1.300 hores. Un cicle formatiu de 1.300 o de 1.400 hores correspon a un curs acadèmic, mentre que un cicle de 1.700 o de 2.000 hores correspon a dos cursos acadèmics.

Una part d’aquestes hores es destina a la formació en un centre educatiu i una altra part a la formació pràctica en centres de treball.

Hi ha 24 famílies professionals: Guia dels CFGM

Amb la superació d’un cicle formatiu de grau mitjà s’obté el títol de tècnic i amb la superació d’un de grau superior, el de tècnic superior.

ACCÉS 

Tenen accés directe als cicles de grau mitjà les persones que compleixen algun dels requisits següents:

Tenir el títol de graduat en educació secundària obligatòria haver superat el curs específic per a l’accés als cicles formatius de grau mitjà (CAM), haver superat els mòduls obligatoris d’un programa de qualificació professional inicial (PQPI).

Les persones que no compleixen cap dels requisits esmentats han de superar una prova d’accés. Per presentar-s’hi cal tenir com a mínim 17 anys l’any en què es fa la prova.

INSCRIPCIÓ 

Per cursar un cicle de grau mitjà cal formalitzar la preinscripció i presentar-la al centre i per a l’ensenyament demanat en primer lloc.

Per a l’assignació de les places s’ordenen les sol·licituds segons la qualificació mitjana de l’ESO o dels estudis equivalents; les sol·licituds que tenen la mateixa puntuació s’ordenen a partir d’un número de desempat que s’obté per sorteig. Hi ha un 20% de places reservades per als alumnes que accedeixen a un cicle mitjançant la prova d’accés o el curs específic d’accés; les sol·licituds d’aquests alumnes s’ordenen segons la qualificació obtinguda a la prova o al curs. Aquests estudis són gratuïts en els centres dependents del Departament d’Ensenyament. Per a la resta de centres, consulteu l’import en el centre corresponent.

El curs passat la preinscripció es va fer del durant la tercera setmana de maig i la matrícula amb l’ESO aprovada durant la primera setmana de juliol.  

NOUS CICLES EN RÈGIM DE FORMACIÓ DUAL

Amb l’objectiu que els ensenyaments professionals s’adeqüin a les necessitats del mercat laboral, s’impulsa l’organització d’un nou model de formació dual per als alumnes de formació professional inicial, on centres i empreses comparteixen les responsabilitats formatives. Aquest model està en fase d’implantació i cada vegada hi ha més centres que subscriuen convenis de col·laboració amb empreses perquè una part dels alumnes combinin la formació entre el centre educatiu i l’empresa en condició de treballador assalariat, becari de formació o voluntari.

 

 

 

  

CENTRES QUE IMPARTEIXEN FP DUAL 

Per localitzar els centres que imparteixen FP Dual i conèixer millor les característiques d’aquest tipus de formació podeu consultar els següents enllaços:

Cercador de centres   

http://ensenyament.gencat.cat/ca/arees-actuacio/empreses-fpdual/

Avantatges de la FP dual   Experiències d’empreses col·laboradores  Normativa

 

ITINERARIS FORMATIUS ESPECÍFICS (4 cursos): Alumnat  amb necessitats educatives especials

Cura d’animals i espais verds

Santa Coloma de Gramenet: INS Ramon Berenguer IV (1r i 2n curs)

 

OFERTA DE CICLES DE FORMACIÓ PROFESSIONAL DE GRAU MITJÀ A LA NOSTRA ZONA

Jardineria i floristeria 

Santa Coloma de Gramenet: INS Ramon Berenguer IV

Conducció d’activitats físiques i  esportives en medi natural

Santa Coloma de Gramenet: INS La Bastida

Operacions fabric. de prod.  farmacèutics

Badalona: INS Pompeu Fabra

Cures auxiliars d’infermeria 

Santa Coloma de Gramenet: INS Les Vinyes i Centre Català Comercial (concertat)

Badalona: INS Eugeni d’Ors i Joan Maragall

Gestió administrativa    

Santa Coloma de Gramenet: INS Puig Castellar

Badalona: INS Badalona VII, INS La Pineda, Badalonès (concertat), Joan Maragall (concertat), Sant Domènec Sàvio (concertat)

Activitats comercials    

Badalona: Sant Domènec Sàvio (concertat) /2n curs: Santa Coloma de Gramenet: INS Ramon Berenguer IV

Instal·lacions elèctriq. i automàtiques   

Badalona: INS La Pineda i  INS Llefià

Instal·lacions de telecomunicacions

Badalona:  INS La Pineda

Mecanització 

Badalona:  INS Pompeu Fabra i centre Sant Domènec Sàvio (concertat)

Sistemes microinformàtics i xarxes 

Santa Coloma de Gramenet: INS Puig i Castellar i Català Comercial (concertat)

Badalona: INS Badalona VII, INS Barres i Ones, INS La Pineda, INS La Pineda, Llefià (concertat) i Cultural (concertat)

Sant Adrià del Besòs: INS Manel Vázquez Montalbán

Perruqueria i cosmètica capil·lar 

Santa Coloma de Gramenet: INS Les Vinyes

Estètica i bellesa  

Badalona: INS Enric Borràs

Farmàcia i parafarmàcia

Santa Coloma de Gramenet: INS Les Vinyes

Badalona: INS Eugeni d’Ors i Joan Maragall (concertat)

Emergències sanitàries  

Santa Coloma de Gramenet: INS Les Vinyes

Atenció a persones en situació de dependència    

Santa Coloma de Gramenet: INS La Bastida  i  Centre Català Comercial (concertat)

Badalona: INS Eugeni d’Ors

Salvament i socorrisme

Santa Coloma de Gramenet: INS La Bastida

Electromecànica de vehicles  

Santa Coloma de Gramenet: INS Les Vinyes

Badalona: INS Pompeu Fabra

Sant Adrià del Besòs : INS Fòrum 2004

Carrosseria   

Santa Coloma de Gramenet: INS Les Vinyes

Badalona: INS Pompeu Fabra

OFERTA DE CICLES DE FORMACIÓ PROFESSIONAL DE GRAU SUPERIOR A SANTA COLOMA DE GRAMENET

Educació Infantil

INS La Bastida

Integració social

INS La Bastida

Animació d’activitats físiques i esportives

INS La Bastida

Condicionament Físic

INS La Bastida

Dietètica

INS Les Vinyes

Laboratori Clínic i Biomèdic

INS Les Vinyes

Estilisme i direcció de perruqueria

INS Les Vinyes

Administració i finances

INS Puig Castellar

Administració de sistemes informàtics en Xarxa

INS Puig Castellar

Desenvolupament d’Aplicacions Multiplataforma 

INS Puig Castellar

La resta de l’oferta de cicles de formació professional de grau superior la trobareu a:

http://queestudiar.gencat.cat/ca/estudis/fp

·        Activitats físiques i esportives

·        Administració i gestió

·        Agrària

·        Arts gràfiques

·        Comerç i màrqueting

·        Edificació i obra civil

·        Electricitat i electrònica

·        Energia i aigua

·        Fabricació mecànica

·        Fusta, moble i suro

·        Hoteleria i turisme

·        Imatge i so

·        Imatge personal

·        Indústries alimentàries

·        Indústries extractives

·        Informàtica i comunicacions

·        Instal·lació i manteniment

·        Maritimopesquera

·        Química

·        Sanitat

·        Seguretat i medi ambient

·        Serveis socioculturals i a la comunitat

·        Tèxtil, confecció i pell

·        Transport i manteniment de vehicles

ALTERNATIVES ACADÈMIQUES A LA POSSIBLE NO-SUPERACIÓ DE L’ESO

Les vies previstes per a l’alumnat que potser no obtingui el Graduat en acabar l’ESO són les següents:

  • Itineraris formatius específics (4 cursos): Alumnat amb necessitats educatives especials. Al nostre centre oferim el de Cura d’animals i espais verds

  • Repetició de curs. La repetició es pot combinar amb el projecte CALIDOSCOPI, un programa d’escolaritat compartida impulsat pel nostre ajuntament i adreçat als joves de 4t d’ESO més interessats per les activitats de tipus manipulatiu i funcional, amb moviment i acció, que pels aprenentatges de tipus acadèmic, i que fins ara no han  respost positivament a les mesures d’atenció a la diversitat adoptades. El propòsit és iniciar l’experiència pilot aquest curs amb la selecció d’alumnes interessats que presenti cada institut.

El programa preveu dedicar 5 hores setmanals fora del centre a:

  • visites a entitats, institucions i empreses,

  • tallers pràctics de tastet d’oficis

  • i estades d’aprenentatge.

  • Proves lliures en el mateix centre: cal haver cursat 4t d’ESO i tenir més de 18 anys o complir-los l’any natural en què es realitza la prova. Màxim 5 matèries. Aquesta opció existeix durant els dos anys una vegada finalitzat el 4t.

  • Programes de formació i inserció o PFI –antics PQPI-: entre els 16 i els 21 anys

  • Els programes de promoció professional (PPP): 2 cursos, inclouen FP bàsica, preferentment a partir de 16 anys. Actualment s’estan aplicant de manera experimental i probablement es posaran en funcionament durant el proper curs. De moment, aquests programes no se n’ofereixen a la nostra ciutat.

  • Ensenyaments d’adults. Es poden seguir de manera presencial o a distància. Amb caràcter general, per accedir a l’educació d’adults cal tenir 18 anys, o bé complir-los durant l’any natural en què s’inicia la formació. També hi poden accedir les persones més grans de 16 anys o que els compleixin durant l’any natural en què inicien la formació si es troben en alguna de les situacions següents: tenen un contracte laboral que els impedeix assistir als centres educatius en règim ordinari; es troben en procés d’obtenció d’un permís de treball; són esportistes d’alt rendiment; han cursat els mòduls obligatoris dels programes de qualificació professional inicial; estan cursant els programes postobligatoris de formació i inserció i volen cursar, en paral·lel, els ensenyaments d’educació secundària obligatòria per a adults; participen en el programa d’experiència professional per a l’ocupació juvenil a Catalunya “Joves per l’ocupació”.

  • Proves lliures fora del centre per obtenir el títol de GESO (adults: Per poder-se inscriure a la prova cal tenir com a mínim 18 anys el dia de la prova). Inscripció al gener de 2017:

http://ensenyament.gencat.cat/ca/serveis-tramits/proves/proves-lliures-obtencio-titols/obtencio-geso-mes-18-anys/

  • Prova d’accés als CFGM: cal tenir més de 17 anys o complir-los l’any natural en què es realitza la prova. La inscripció a aquestes proves s’acostuma a fer a mitjans de març:

http://ensenyament.gencat.cat/ca/serveis-tramits/proves/proves-acces/gm-fp/calendari/

  • Curs específic per a l’accés als cicles de grau mitjà-CAM: Se n’ofereixen cursos per preparar aquest accés a partir de 16 anys:

http://queestudiar.gencat.cat/ca/estudis/acces-cicles/gm/

 

FORMACIÓ PROFESSIONALITZADORA AL NOSTRE ENTORN  

PROGRAMES DE PROMOCIÓ PROFESSIONAL Encara no tenim oferta al nostre entorn

El seu objectiu és proporcionar competències bàsiques i professionals que permetin obtenir el títol pro-fessional bàsic i estar en millors condicions de superar les proves d’obtenció del títol de GESO.

Destinataris: joves fins a màxim 17 anys l’any d’inici del programa que no hagin obtingut el GESO i que disposin de Consell orientador; i joves de més de 17 anys, sempre i quan hi hagi places disponibles.

Duració : 2 cursos acadèmics (2000 hores)

 

PROGRAMES DE FORMACIÓ I INSERCIÓ (PFI)

 

Els programes de formació i inserció estan adreçats als joves que compleixin com a mínim 16 anys d’edat i com a màxim 21 en l’any d’inici del programa, que hagin deixat l’educació secundària obligatòria sense obtenir-ne el títol i que, en el moment d’iniciar els programes, no segueixin estudis en el sistema educatiu ni participin en altres accions de formació.

Aquests programes es configuren com a cursos formatius que han de permetre a aquests joves reintroduir-se en el sistema educatiu per prosseguir estudis de formació professional. Han de facilitar, també, l’aprenentatge imprescindible per accedir al mercat de treball amb millors possibilitats d’obtenir una ocupació qualificada i duradora.

Els programes de formació i inserció s’estructuren en:

  • Mòduls de formació professional, per a l’assoliment de les competències professionals, que inclouen un mòdul de pràctiques en alternança en centres de treball.

  • Mòduls de formació general per a l’adquisició de competències instrumentals bàsiques.

  • Accions de seguiment i orientació de l’alumne.

Els programes s’ofereixen en 3 modalitats, segons la seva organització:

  • Plans d’iniciació professional (PIP), que es realitzen en instituts de titularitat del Departament d’Ensenyament i en centres docents privats i establiments de formació autoritzats.

  • Plans de transició al treball (PTT), organitzats en col·laboració entre el Departament d’Ensenyament i les administracions locals.

  • Programes de formació i aprenentatge professional (FIAP), realitzats en els instituts públics.

 

Reconeixement dels PFI

 

La superació d’un programa de formació i inserció permet als vostres fills:

  • Realitzar les proves d’accés a cicles formatius de grau mitjà, amb l’exempció de la part cientificotecnològica.

  • Si la nota obtinguda en el programa de formació i inserció és igual o superior a 8, poden demanar l’exempció d’aquestes proves, però primer han de fer la inscripció.

  • En cas de voler accedir a cicles formatius d’ensenyaments esportius o d’arts plàstiques i disseny, els vostres fills sí que hauran de fer unes proves específiques d’accés.

  • Tot i que els vostres fills siguin menors de 18 anys, si han cursat o estan cursant un programa de formació i inserció poden accedir, amb caràcter excepcional, als centres de formació de persones adultes per obtenir el graduat en educació secundària obligatòria.

La durada dels programes de formació i inserció és d’un curs i comprèn un mínim de 750 hores i un màxim de 1.050 hores.

A Sta. Coloma se n’ofereixen els següents:

  • Pintura a l’Institut La Bastida

  • Perruqueria a l’Institut Les Vinyes

  • Reparació de vehicles a l’Institut Les Vinyes

  • Auxiliar de vendes, oficina i atenció al públic a l’Institut Terra Roja

Més informació a:

http://queestudiar.gencat.cat/ca/estudis/pfi/

 

 

L’OFERTA DE GRAMAIMPULS: PFIs i Programes per a joves

 

Grameimpuls ofereix diversos programes mixtos de Formació i Treball (Casa d´Oficis) a alumnes majors de 16 anys. Inclouen continguts de formació, a més de pràctica professional mitjançant la realització d’obres o serveis públics que aportin un benefici social a la comunitat. Durada 1 any (6 mesos beca i 6 mesos contracte de formació)

  • Activitats auxiliars en conservació i millora de forest – Inici 29/12/17 [+ info]

  • Activitats auxiliars en vivers, jardins i centres de jardineria – Inici 29/12/17 [+ info]

  • Dinamització d’activitats de lleure educatiu infantil i juvenil – Inici 29/12/17 [+ info]

  • Horticultura i floricultura – Inici 29/12/17 [+ info]

  • Muntatge i manteniment d’instal·lacions elèctriques de baixa tensió  – Inici 29/12/17 [+ info]

  • Operacions auxiliars de muntatge i manteniment de sistemes microinformàtics – Inici 29/12/17 [+ info]

  • Operacions de lampisteria i calefacció-climatització domèstica – Inici 29/12/17 [+ info]

També s’ofereixen cursos de formació ocupacional de cuina i restauració de diverses duracions:

http://www.grameimpuls.cat/seccio/serveis-a-les-persones/formacio

A més de PFIs que comencen al gener (cliqueu l’enllaç).  Per tenir més informació sobre la resta de la seva oferta formativa podeu dirigir-vos a les oficines centrals Can Xiquet, al carrer Rafael Casanova, 40, de Santa Coloma de Gramenet. WEB: http://www.grameimpuls.cat/

 

FORMACIÓ PROFESSIONAL I OCUPACIONAL  I GES

A SANTA COLOMA

 

FORMACIÓ PROFESSIONAL

Institut Puig Castellar https://elpuig.xeill.net/

CFPM AG10 Gestió Administrativa

CFPM IC10 Sistemes Microinformàtics i Xarxes

CFPS AGB0 Administració i Finances

CFPS ICA0 Administració de Sistemes Informàtics en Xarxa

CFPS ICB0 Desenvolupament d’Aplicacions Multiplataforma

Institut La Bastida https://agora.xtec.cat/ieslabastida/

CFPM 0101 Conducció d’Activitats Fisicoesportives en el Medi Natural

CFPM SC10  Atenció a Persones en Situació de Dependència

CFPS 0151 Animació d’Activitats Físiques i Esportives

CFPS AEB0 Condicionament físic

CFPS SCB0 Educació Infantil

CFPS SCC0 Integració Social

Institut Les Vinyes http://www.ieslesvinyes.org/

CFPM 1601 Cures Auxiliars d’Infermeria

CFPM IP10 Perruqueria i Cosmètica Capil·lar

CFPM SA20 Farmàcia i Parafarmàcia

CFPM SA30 Emergències Sanitàries

CFPM TM10 Electromecànica de Vehicles Automòbils

CFPM TM20 Carrosseria

CFPS 1651 Dietètica

CFPS SAE0 Laboratori Clínic i Biomèdic

Català Comercial

CFPM 0101 Conducció d’Activitats Fisicoesportives en el Medi Natural

CFPM 1601 Cures Auxiliars d’Infermeria

CFPM IC10  Sistemes Microinformàtics i Xarxes

CFPM SC10 Atenció a Persones en Situació de Dependència

 

CURS ESPECÍFIC PER A L’ACCÉS ALS CICLES DE GRAU MITJÀ

  • Català Comercial

CURS DE PREPARACIÓ PER A LA INCORPORACIÓ ALS CICLES DE GRAU SUPERIOR

  • Institut Les Vinyes

  • Institut Puig Castellar

  • Institut La Bastida

PROGRAMES DE FORMACIÓ I INSERCIÓ

PFIs als instituts (setembre-juny)

Institut Les Vinyes

PFI IP01 Auxiliar en Imatge personal: Perruqueria i Estètica

PFI TM01 Auxiliar de Reparació i Manteniment de Vehicles Lleugers

 

Institut Terra Roja

PFI CM01 Auxiliar de Vendes, Oficina i Atenció al Públic

 

Institut La Bastida

PFI EO02 Auxiliar de pintura

 

PFI GRAMEIMPULS (any natural)

 

Aquests cursos comencen al gener.

http://www.grameimpuls.cat/noticies/informacio-del-proces-d-inscripcio-als-pfi-antics-pqpi-1560

Els PFIs sol·licitats per part de Grameimpuls al Departament Ensenyament de la Generalitat de Catalunya són:

  • Auxiliar de Cuina

  • Auxiliar d’activitats d’oficina i en serveis administratius generals

  • Auxiliar d’hoteleria: cuina i serveis de restauració

  • Auxiliar de comerç i atenció al públic

  • Auxiliar de vendes, oficina i atenció al públic

  • Auxiliar de muntatges d’instal·lacions elèctriques, d’aigua i gas.

 

Podeu adreçar-vos a qualsevol de les següents adreces per poder fer les inscripcions:

 

• CFO La Ginesta Carrer Castella s/nº.

• Can Xiquet Rafael Casanova, núm. 40

 

CURS DE PREPARACIÓ A LES PROVES DE GRAU MITJÀ (CFGM)

 

Aquests estudis preparen per presentar-se a les proves d’accés als cicles de grau mitjà de formació professional, d’arts plàstiques i disseny, i d’ensenyaments esportius. La durada mínima per a la preparació de les proves d’accés a grau mitjà és de 330 hores. Poden accedir a aquests estudis les persones que tinguin més de 18 anys o els compleixen durant l’any natural en què s’inicia la formació. però excepcionalment poden accedir-hi les persones majors de 16 anys o que els compleixin durant l’any natural en què inicien la formació. Cal tenir en compte que per realitzar les proves d’accés als cicles formatius de grau mitjà s’han de tenir 17 anys o complir-los l’any natural en què es realitza la prova. La qualificació que s’obté en aquesta formació es multiplica pel coeficient 0,20 i se suma a la nota de la prova d’accés.  Horari: De dilluns a divendres entre les 9:30h i les 14h. Titulació: Certificat d’aprofitament. Durada: Curs anual (setembre-juny).

• Centre de Formació d’Adults Singuerlín http://agora.xtec.cat/cfasinguerlin/

• Centre de Formació d’Adults Fondo    http://www.cfa-fondo.cat/matricula.html

 

CURS DE PREPARACIÓ A LES PROVES DE GRAU SUPERIOR (CFGS)

Aquests estudis preparen per presentar-se a les proves d’accés als cicles de grau superior de formació professional, d’arts plàstiques i disseny i d’ensenyaments esportius. L’alumnat pot  preparar la part comuna de la prova en horari de matí o tarda, la part específica, o totes dues. La durada mínima per a la preparació de les proves d’accés al grau superior és de 400 hores. Poden accedir a aquests estudis les persones que tinguin més de 18 anys o els compleixen durant l’any natural en què s’inicia la formació. La qualificació que s’obté en aquesta formació es multiplica pel coeficient 0,20 i se suma a la nota de la prova d’accés.

Llocs:

• Centre de Formació d’Adults Singuerlín http://agora.xtec.cat/cfasinguerlin/

• Centre de Formació d’Adults Fondo    http://www.cfa-fondo.cat/matricula.html

 

GRADUAT D’EDUCACIÓ SECUNDÀRIA (GES)

Aquests estudis permeten completar els ensenyaments bàsics i obtenir el títol de graduat o graduada en educació secundària obligatòria (GES). Es poden cursar de manera presencial en horari de matí o tarda. Amb caràcter general, per accedir a l’educació d’adults cal tenir 18 anys, o bé complir-los durant l’any natural en què s’inicia la formació. Per cursar aquest ensenyament cal formalitzar la preinscripció i la matrícula d’acord amb els criteris fixats pel Departament d’Ensenyament.

GES 1. Durada: curs anual (setembre-juny) Horari: De matí de dilluns a divendres, 9h-13,30h.

De tarda, de dilluns a divendres de 15,30h a 20h.

GES 2. Durada: curs anual (setembre-juny). A qui va dirigit: A persones que tenen 3er de la ESO aprovat o el graduat escolar, i que volen obtenir el GES. Horari: De matí de dilluns a divendres, 9h-13,30h.

De tarda, de dilluns a divendres de 15,30h a 20.30h.

Llocs:

• Centre de Formació d’Adults Singuerlín http://agora.xtec.cat/cfasinguerlin/

• Centre de Formació d’Adults Fondo    http://www.cfa-fondo.cat/matricula.html

 

ARTICLE D’INTERÈS

I jo, en què sóc bo?” LA VANGUARDIA, 04/01/2015.  ESTEVE GIRALT

Fa molt poc es va publicar a La Vanguardia un article sobre el mètode Clifton Strenghfinder,  utilitzat als EUA  per descobrir els talents de cada persona, i ara ja s’ha començat a aplicar experimentalment amb joves del nostre país. Es basa en l’ús d’un test que ajuda al jove fer-se conscient dels seus principals talents i poder així “prendre millors decisions alhora de triar carrera professional, siguin estudis universitaris o la feina”. A falta del test, seria un bon exercici per al vostre fill/a que intenti identificar  els seus tres talents principals a partir del següent llistat.

Guia dels 34 talents

Aconseguidor: treballen intensament i tenen molta resistència. Senten una gran satisfacció estant ocupats i sentint-se productius.

Activador: poden fer que les coses succeeixin, transformant els pensaments en accions. Sovint són impacients.

Adaptabilitat: prefereixen deixar-se portar pel corrent. Tendeixen a viure en el present i a abordar les coses en la mesura que passen i descobrir el futur dia a dia.

Analític: busquen raons i causes. Tenen la capacitat de considerar tots els factors que podrien incidir en una situació.

Coordinador: poden organitzar i, a més, tenen una flexibilitat que complementa aquesta capacitat. Els agrada imaginar la forma en què les peces i els recursos poden organitzar-se per aconseguir una productivitat màxima.

Creença: tenen alguns valors fonamentals que són immutables. D’aquests valors es desprèn un propòsit definit per a la seva vida.

Comandament: tenen presència. Poden assumir el control de situacions i prendre decisions.

Comunicació: solen expressar fàcilment les seves idees. Són bons conversadors i presentadors.

Competitiu: mesuren el seu avanç comparant-lo amb l’acompliment dels altres. S’esforcen per aconseguir el primer lloc i els agraden les competències.

Connexió: confien en els vincles que connecten totes les coses. Pensen que les coincidències són escasses i que gairebé tot esdeveniment té un significat.

Consistent: són molt conscients que és necessari tractar totes les persones per igual. Intenten donar un tracte equitatiu a cada persona posant regles clares i aferrant-s’hi.

Context: gaudeixen pensant en el passat. Comprenen el present indagant en la seva història.

Deliberatiu: tenen molta cura a l’hora de prendre decisions i valorar opcions. Preveuen els obstacles.

Desenvolupador: reconeixen i conreen els potencials dels altres. Detecten els senyals de tota petita millora i n’extreuen satisfacció.

Disciplina: gaudeixen de les rutines i de l’estructura. La millor manera de descriure el seu món és per l’ordre que generen.

Empatia: poden percebre els sentiments de les altres persones en imaginar-se vivint les seves vides o situacions.

Enfocament: poden prendre una direcció, seguir-la, i fer les rectificacions necessàries per mantenir-se en el camí. Estableixen prioritats i després actuen.

Futurista: estan inspirats pel futur i per tot el que pugui passar. Inspiren els altres amb la seva visió de futur.

Harmonia: busquen el consens. No gaudeixen del conflicte i més aviat busquen zones d’acord.

Idear: es fascinen amb les idees. Són capaços de trobar connexions en fenòmens aparentment dispars.

Inclusió: són tolerants amb els altres. Es mostren conscients d’aquells que se senten marginats i s’esforcen per incloure’ls.

Individualitzar: s’interessen per les qualitats úniques de cada persona. Tenen el do de descobrir la forma en què persones diferents poden treballar juntes de manera productiva.

Col·leccionador: tenen l’anhel d’aprendre i saber. Sovint es diverteixen recopilant i registrant tota classe d’informació.

Intel·lecció: es caracteritzen per la seva activitat intel·lectual. Són introspectius i aprecien els debats intel·lectuals.

Aprenent: tenen un gran desig d’aprendre i desitgen millorar constantment. El que els estimula és el procés d’aprenentatge, més que el resultat.

Maximitzador: s’enfoquen a les fortaleses com una manera d’estimular l’excel·lència personal i grupal. Busquen transformar una cosa bona en una cosa excel·lent.

Positiu: tenen un entusiasme contagiós. Són optimistes i animen els altres amb qui han d’emprendre.

Afinitat: gaudeixen de tenir relacions properes amb els altres. Troben una profunda satisfacció treballant intensament amb amics per aconseguir una meta.

Responsabilitat: assumeixen psicològicament la responsabilitat de fer el que diuen que faran. Són compromesos amb valors estables com l’honestedat i la lleialtat.

Restaurador: són experts a lluitar amb problemes. Són bons esbrinant el que està malament i arreglant-ho.

Significació: desitgen ser molt importants als ulls dels altres. Són automotivats i els agrada que se’ls reconegui.

Autoconfiança: confien en la seva capacitat de conduir les seves pròpies vides. Tenen una brúixola interna que els dóna confiança per saber que les seves decisions són les correctes.

Estratègic: creen maneres alternatives de procedir. En afrontar un determinat escenari, detecten ràpidament les pautes i problemes importants.

Sociable: estimen el repte de conèixer noves persones i seduir-les. Obtenen satisfacció trencant el gel i establint vincles amb una altra persona.

Font: Clifton Strenghsfinder