CALENDARI DEL CURS 2023-2024
Inici de curs: 6 de setembre de 2023
Final de curs: 21 de juny de 2024
Dies de lliure disposició: 13 d’octubre i 7 de desembre, 12 de febrer i 21 de maig.
Festes locals : 25 de setembre de 2023 i 20 de maig de 2024
Períodes de vacances
- Nadal: Del 21 de desembre de 2023 al 7 de gener de 2024
- Setmana Santa: Del 25 de març a l’1 d’abril de 2024
Avaluacions (dates orientatives)
- Avaluació inicial: 18 i 19 d’octubre de 2023
- 1ª Avaluació: 13 i 14 de desembre de 2023
- 2ª Avaluació: 11 de març de 2024
- 3ª Avaluació: 17 de juny de 2024
- Avaluació final: 25 de juny de 2024
Viatge de crèdit de Síntesi a Llançà
- Del 12 al 14 de juny
PLA D’ESTUDIS DEL 1R CICLE D’ESO
TUTORIA
Tal com especifica el Pla d’Acció Tutorial (PAT) del nostre institut, el/la tutor/a és el/a professor/a que s’encarrega de manera més directa de l’orientació i assessorament de l’alumne i és qui actua com a principal interlocutor/a entre els seus pares i el centre. A continuació, indiquem el nom del/la tutor/a de cada grup i les seves hores de visita. Les entrevistes es poden concertar mitjançant el vostre fill o filla, o trucant al centre, telf.: 93.392.62.27. Afegim també els seus correus.
HORARI VISITES 2023-2024
GRUP | TUTOR/A | CORREU ELECTRÒNIC | HORARI D’ATENCIÓ FAMÍLIES | |
3r A | ESO | Elena Moreno | emoren24@rb4.cat | Dilluns de 11:25h a 12:20h Dimarts de 10:25h a 11:20h |
3r B | ESO | Emmanuel Molina | emolin10@rb4.cat | Dilluns de 10:25h a 11:20h Divendres de 11:25h a 12:20h |
3r C | ESO | Núria Albet | nalbet@rb4.cat | Dimarts de 11:25h a 12:20h Divendres de 10:25h a 12:20h |
PARES I MARES DELEGATS D’AULA
GRUP | FAMÍLIA | CORREU ELECTRÒNIC | |
3r A | ESO | Irene Molina | irenemoma76@gmail.com |
Noemí Azpeleta | noemi.azpe@gmail.com | ||
3r B | ESO | Paola Yanos | paolallanos79@gmail.com |
Martha Chuchuca | fadeta1987@gmail.com | ||
3r C | ESO | Mari Cel Alomar | maricelalmo@gmail.com |
Angelita Soto | angelitaangelita7984@gmail.com |
SORTIDES DEL CURS
ACTIVITAT | DEPARTAMENT | TRIM. |
Cinema Verdi (VOS) | ANGLÈS | 2 |
Teatre Sagarrra | LLENGÜES | 1 |
Marxa de la regularitat | MATEMÀTIQUES | 2-3 |
Esports a Can Zam o climbat (Montjuïc) | EDUCACIÓ FÍSICA | 1 |
Skating (FC Barcelona) | EDUCACIÓ FÍSICA | 2 |
Sortida nàutica o aquàtica (Mongat/Badalona) | EDUCACIÓ FÍSICA | 3 |
Illa Fantasia | EDUCACIÓ FÍSICA | 3 |
Fàbrica Cacaolat | HUMANITATS | 1 |
Parlament de Catalunya | HUMANITATS | 2 |
Museu Marítim | HUMANITATS | 3 |
La Plantada | CIÈNCIES | 1 |
Visita al YOMO (fira per l’alumnat associada al Mobile World Congress) | TECNOLOGIA | 2 |
Festival final del RetoTech. | TECNOLOGIA | 3 |
Bosc Urbà de Barcelona | TUTORIA | 1 |
INFORMACIÓ COMPLEMENTÀRIA:
Objectius educatius
Els nostres objectius formatius prioritaris són els següents:
- Que l’alumnat aprengui a pensar i a reflexionar.
A primer i a segon d’ESO, per aconseguir aquest objectiu, treballem perquè l’alumnat s’acostumi a fer-se preguntes i a formular bé les seves respostes, i li proporcionem les eines necessàries per aconseguir-ho.
A tercer i a quart d’ESO, treballem perquè l’alumnat es familiaritzi amb l’anàlisi, el raonament i l’argumentació.
A Batxillerat, convertim el raonament i la reflexió en l’eix vertebrador de tots els seus aprenentatges.
- Que l’alumnat assoleixi un bon nivell de comprensió del món que l’envolta i desenvolupi el seu esperit crític amb criteri.
A primer i a segon d’ESO, per aconseguir aquest objectiu, li proporcionem claus interpretatives per entendre el que passa al seu entorn i el confrontem amb els mites, els prejudicis i les inèrcies dominants i alhora amb les conductes conscients que afavoreixen la millora de la vida en comú.
A tercer i a quart d’ESO, treballem perquè l’alumnat es familiaritzi amb l’exploració activa i crítica del món que ens envolta.
A Batxillerat, l’anàlisi crítica -ben fonamentada i ben argumentada- dels fenòmens i dels esdeveniments del món que ens envolta ocupa una part central de la nostra acció pedagògica.
- Que l’alumne descobreixi, desenvolupi i optimitzi les seves pròpies capacitats i intel·ligències.
A primer i a segon d’ESO, per aconseguir aquest objectiu el convidem constantment a reconèixer les seves capacitats, habilitats i interessos mitjançant activitats motivadores relacionades amb l‘aprendre a ser (és a dir, amb el desenvolupament equilibrat de la seva personalitat i de la seva autonomia); amb l’aprendre a conèixer i fruir del saber; amb l‘aprendre a fer i aplicar els coneixements adquirits; i amb l’aprendre a conviure[1] i treballar amb els altres.
A tercer, treballem perquè l’alumnat comenci a prendre decisions en funció del seu autoconeixement.
A quart, donem una importància cabdal a l’orientació i a l’acompanyament per tal que l’alumnat prengui una bona decisió sobre el seu itinerari formatiu postobligatori.
A Batxillerat, centrem la nostra atenció en proporcionar eines a l’alumnat perquè desenvolupi de manera equilibrada les seves capacitats i intel·ligències a partir de la modalitat escollida.
- Que aprengui a conviure, a treballar en equip i a col·laborar amb els altres.
A primer i a segon d’ESO, per aconseguir aquest objectiu, donem molta importància al valor de les normes que fan possible la bona convivència; ensenyem a resoldre els conflictes de manera constructiva, amb especial èmfasi en els avantatges de la mediació; i fomentem les activitats col·laboratives -acadèmiques i extraacadèmiques-, i donem eines per realitzar-les de manera satisfactòria.
A tercer i a quart, afavorim especialment les dinàmiques d’aprenentatge cooperatiu i les activitats d’aprenentatge i servei.
A Batxillerat, fomentem la cultura cooperativa i propiciem que l’alumnat es coordini autònomament per portar endavant projectes i iniciatives.
- Que l’alumnat es comprometi personalment i socialment des de l’assumpció dels valors que fan possible la vida en comú.
A primer i a segon d’ESO, per aconseguir aquest objectiu donem molta importància a què l’alumnat prengui consciència de la necessitat de reafirmar amb les nostres accions els valors que ens ajuden a superar-nos i a viure tots millor (amistat, respecte, educació, bondat força de voluntat, sobrietat, solidaritat, honestedat, senzillesa, superació, diàleg, compassió, generositat, companyonia . responsabilitat, etc.); de sensibilitzar-nos davant les necessitat dels altres; i de contribuir activament amb les nostres iniciatives i accions a millorar el nostre entorn.
A tercer i a quart, afavorim especialment la participació activa en la vida del centre i la implicació en els seus projectes i iniciatives de caràcter cívic; i fomentem de manera particular el compromís amb els valors democràtics.
A Batxillerat, a més a més, potenciem de manera especial el protagonisme de l’alumnat en la promoció i en la gestió de projectes i d’iniciatives de servei a la comunitat; i fomentem, de manera particular, l’exercici de les seva responsabilitat ciutadana.
- Que sigui capaç de transcendir l’ara i aquí, i de tenir visió profunda i a llarg termini de la realitat que ens envolta.
A primer i a segon d’ESO, per aconseguir aquest objectiu posem un especial èmfasi en anar desenvolupant una mirada cada vegada més rica i matisada del món que ens envolta, i en combatre les inèrcies ambientals que ens arrosseguen cap a l’immediatisme i la superficialitat.
A tercer i a quart, treballem per consolidar aquesta visió més profunda i a llarg termini en l’alumnat i, per aconseguir-ho, el fem reflexionar freqüentment sobre les conseqüències de les accions individuals i col·lectives.
A Batxillerat, el nostre treball s’organitza des del supòsit d’una assumpció generalitzada d’aquesta mirada que significa defugir de les concessions a la superficialitat i del facilisme.
- Que desenvolupi un projecte de vida plena.
A primer i a segon d’ESO, per aconseguir aquest objectiu donem molta importància a què l’alumnat es fixi objectius de superació a curt i a mig termini.
A tercer i a quart, treballem perquè l’alumnat sigui capaç de prendre una decisió responsable i madura sobre la seva formació posterior i que tingui present les seves aptituds i les seves possibles aspiracions professionals.
A Batxillerat l’alumnat inicia un procés de construcció del seu projecte de vida. Nosaltres ajudem i acompanyem l’alumnat implicant-nos en aquesta construcció a través dels aspectes acadèmics i professionals, però també en aquells de caire personal i emocional.
- Que tingui domini de la cultura en sentit ampli (cultura humanística, científica, social, matemàtica, tecnològica i plurilingüística).
A primer i a segon d’ESO, per aconseguir aquest objectiu treballem per despertar l’interès i la curiositat per les diferents àrees del saber i donem molta importància al desenvolupament de les competències bàsiques que permetin a l’alumnat integrar els seus aprenentatges, posant-los en relació amb els diferents tipus de continguts.
A tercer i a quart, posem el nostre èmfasi en què l’alumnat sigui capaç d’utilitzar de manera transversal i integrada els seus coneixements en diferents situacions i contextos.
I a Batxillerat, treballem per l’ampliació constant dels horitzons culturals de l’alumnat, més enllà del seu àmbit d’especialització.
[1] L’aprendre a conèixer, l ’aprendre a fer, l ’aprendre a ser, i l ’aprendre a viure i conviure inclosos a l’informe Delors, promogut per la UNESCO.