3r d’ESO

CALENDARI DEL CURS 2023-2024

Inici de curs: 6 de setembre de 2023

Final de curs: 21 de juny de 2024

Dies de lliure disposició: 13 d’octubre i 7 de desembre, 12 de febrer i 21 de maig.

Festes locals : 25 de setembre de 2023 i 20 de maig de 2024

Períodes de vacances

  • Nadal: Del 21 de desembre de 2023 al 7 de gener de 2024
  • Setmana Santa: Del 25 de març a l’1 d’abril de 2024

Avaluacions (dates orientatives)

  • Avaluació inicial: 18 i 19 d’octubre de 2023
  • 1ª Avaluació: 13 i 14 de desembre de 2023
  • 2ª Avaluació: 11 de març de 2024
  • 3ª Avaluació: 17 de juny de 2024
  • Avaluació final: 25 de juny de 2024

Viatge de crèdit de Síntesi a Llançà

  • Del 12 al 14 de juny

 

 

             PLA D’ESTUDIS DEL 1R CICLE D’ESO

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

TUTORIA

­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­Tal com especifica el Pla d’Acció Tuto­rial (PAT) del nostre institut, el/la tutor/a és el/a professor/a que s’en­carrega de manera més directa de l’orienta­ció i assessorament de l’alumne i és qui actua com a principal interlocutor/a entre els seus pares i el cen­tre. A continuació,  indiquem el nom del/la tutor/a de cada grup i les seves  hores de visita. Les entrevistes es poden con­cer­tar mitjan­çant el vostre fill o filla, o trucant al cen­tre, telf.: 93.392.62.27. Afegim també els seus correus.

 

HORARI VISITES 2023-2024

GRUP TUTOR/A CORREU ELECTRÒNIC HORARI D’ATENCIÓ FAMÍLIES
3r A ESO Elena Moreno emoren24@rb4.cat Dilluns de 11:25h a 12:20h
Dimarts de 10:25h a 11:20h
3r B ESO Emmanuel Molina emolin10@rb4.cat Dilluns de 10:25h a 11:20h
Divendres de 11:25h a 12:20h
3r C ESO Núria Albet nalbet@rb4.cat Dimarts de 11:25h a 12:20h
Divendres de 10:25h a 12:20h

 

PARES I MARES DELEGATS D’AULA

GRUP FAMÍLIA CORREU ELECTRÒNIC
3r A ESO Irene Molina irenemoma76@gmail.com
Noemí Azpeleta noemi.azpe@gmail.com
3r B ESO Paola Yanos paolallanos79@gmail.com
Martha Chuchuca fadeta1987@gmail.com
3r C ESO Mari Cel Alomar maricelalmo@gmail.com
Angelita Soto angelitaangelita7984@gmail.com

 

SORTIDES DEL CURS

ACTIVITAT DEPARTAMENT TRIM.
Cinema Verdi (VOS) ANGLÈS 2
Teatre Sagarrra LLENGÜES 1
Marxa de la regularitat MATEMÀTIQUES 2-3
Esports a Can Zam o climbat (Montjuïc) EDUCACIÓ FÍSICA 1
Skating (FC Barcelona) EDUCACIÓ FÍSICA 2
Sortida nàutica o aquàtica (Mongat/Badalona) EDUCACIÓ FÍSICA 3
Illa Fantasia EDUCACIÓ FÍSICA 3
Fàbrica Cacaolat HUMANITATS 1
Parlament de Catalunya HUMANITATS 2
Museu Marítim HUMANITATS 3
La Plantada CIÈNCIES 1
Visita al YOMO (fira per l’alumnat associada al Mobile World Congress) TECNOLOGIA 2
Festival final del RetoTech. TECNOLOGIA 3
Bosc Urbà de Barcelona TUTORIA 1

 

INFORMACIÓ COMPLEMENTÀRIA:
Objectius educatius  

Els nostres objectius formatius prioritaris són els següents:

  1. Que l’alumnat aprengui a pensar i a reflexionar.

A primer i a segon d’ESO, per aconseguir aquest objectiu, treballem perquè l’alumnat s’acostumi a fer-se preguntes i a formular bé les seves respostes, i li proporcionem les eines necessàries per aconseguir-ho.

A tercer i a quart d’ESO, treballem perquè l’alumnat es familiaritzi amb l’anàlisi, el raonament i l’argumentació.

A Batxillerat, convertim el raonament i la reflexió en l’eix vertebrador de tots els seus aprenentatges.

  1. Que l’alumnat assoleixi un bon nivell de comprensió del món que l’envolta i desenvolupi el seu esperit crític amb criteri.

A primer i a segon d’ESO, per aconseguir aquest objectiu, li proporcionem claus interpretatives per entendre el que passa al seu entorn i el confrontem amb els mites, els prejudicis i les inèrcies dominants i alhora amb les conductes conscients que afavoreixen la millora de la vida en comú.

A tercer i a quart d’ESO, treballem perquè l’alumnat es familiaritzi amb l’exploració activa i crítica del món que ens envolta.

A Batxillerat, l’anàlisi crítica -ben fonamentada i ben argumentada- dels fenòmens i dels esdeveniments del món que ens envolta ocupa una part central de la nostra acció pedagògica.

  1. Que l’alumne descobreixi, desenvolupi i optimitzi les seves pròpies capacitats i intel·ligències.

A primer i a segon d’ESO, per aconseguir aquest objectiu el convidem constantment a reconèixer les seves capacitats, habilitats i interessos mitjançant activitats motivadores relacionades amb l‘aprendre a ser (és a dir, amb el desenvolupament equilibrat de la seva personalitat i de la seva autonomia); amb l’aprendre a conèixer i fruir del saber; amb laprendre a fer i aplicar els coneixements adquirits; i amb l’aprendre a conviure[1] i treballar amb els altres.

A tercer, treballem perquè l’alumnat comenci a prendre decisions en funció del seu autoconeixement.

A quart, donem una importància cabdal a l’orientació i a l’acompanyament per tal que l’alumnat prengui una bona decisió sobre el seu itinerari formatiu postobligatori.

A Batxillerat, centrem la nostra atenció en proporcionar eines a l’alumnat perquè desenvolupi de manera equilibrada les seves capacitats i intel·ligències a partir de la modalitat escollida.

  1. Que aprengui a conviure, a treballar en equip i a col·laborar amb els altres.

A primer i a segon d’ESO, per aconseguir aquest objectiu, donem molta importància al valor de les normes que fan possible la bona convivència; ensenyem a resoldre els conflictes de manera constructiva, amb especial èmfasi en els avantatges de la mediació; i fomentem les activitats col·laboratives -acadèmiques i extraacadèmiques-, i donem eines per realitzar-les de manera satisfactòria.

A tercer i a quart, afavorim especialment les dinàmiques d’aprenentatge cooperatiu i les activitats d’aprenentatge i servei.

A Batxillerat, fomentem la cultura cooperativa i propiciem que l’alumnat es coordini autònomament per portar endavant projectes i iniciatives.

  1. Que l’alumnat es comprometi personalment i socialment des de l’assumpció dels valors que fan possible la vida en comú.

A primer i a segon d’ESO, per aconseguir aquest objectiu donem molta importància a què l’alumnat prengui consciència de la necessitat de reafirmar amb les nostres accions els valors que ens ajuden a superar-nos i a viure tots millor (amistat, respecte, educació, bondat força de voluntat, sobrietat, solidaritat, honestedat, senzillesa, superació, diàleg, compassió, generositat, companyonia . responsabilitat, etc.); de sensibilitzar-nos davant les necessitat dels altres; i de contribuir activament amb les nostres iniciatives i accions a millorar el nostre entorn.

A tercer i a quart, afavorim especialment la participació activa en la vida del centre i la implicació en els seus projectes i iniciatives de caràcter cívic; i fomentem de manera particular el compromís amb els valors democràtics.

A Batxillerat, a més a més, potenciem de manera especial el protagonisme de l’alumnat en la promoció i en la gestió de projectes i d’iniciatives de servei a la comunitat; i fomentem, de manera particular, l’exercici de les seva responsabilitat ciutadana.

  1. Que sigui capaç de transcendir l’ara i aquí, i de tenir visió profunda i a llarg termini de la realitat que ens envolta.

A primer i a segon d’ESO, per aconseguir aquest objectiu posem un especial èmfasi en anar desenvolupant una mirada cada vegada més rica i matisada del món que ens envolta, i en combatre les inèrcies ambientals que ens arrosseguen cap a l’immediatisme i la superficialitat.

A tercer i a quart, treballem per consolidar aquesta visió més profunda i a llarg termini en l’alumnat i, per aconseguir-ho, el fem reflexionar freqüentment sobre les conseqüències de les accions individuals i col·lectives.

A Batxillerat, el nostre treball s’organitza des del supòsit d’una assumpció generalitzada d’aquesta mirada que significa defugir de les concessions a la superficialitat i del facilisme.

  1. Que desenvolupi un projecte de vida plena.

A primer i a segon d’ESO, per aconseguir aquest objectiu donem molta importància a què l’alumnat es fixi objectius de superació a curt i a mig termini.

A tercer i a quart, treballem perquè l’alumnat sigui capaç de prendre una decisió responsable i madura sobre la seva formació posterior i que tingui present les seves aptituds i les seves possibles aspiracions professionals.

A Batxillerat l’alumnat inicia un procés de construcció del seu projecte de vida. Nosaltres ajudem i acompanyem l’alumnat implicant-nos en aquesta construcció a través dels aspectes acadèmics i professionals, però també en aquells de caire personal i emocional.

  1. Que tingui domini de la cultura en sentit ampli (cultura humanística, científica, social, matemàtica, tecnològica i plurilingüística).

A primer i a segon d’ESO, per aconseguir aquest objectiu treballem per despertar l’interès i la curiositat per les diferents àrees del saber i donem molta importància al desenvolupament de les competències bàsiques que permetin a l’alumnat integrar els seus aprenentatges, posant-los en relació amb els diferents tipus de continguts.

A tercer i a quart, posem el nostre èmfasi en què l’alumnat sigui capaç d’utilitzar de manera transversal i integrada els seus coneixements en diferents situacions i contextos.

I a Batxillerat, treballem per l’ampliació constant dels horitzons culturals de l’alumnat, més enllà del seu àmbit d’especialització.

[1] Laprendre a conèixer, l ’aprendre a fer, l ’aprendre a ser, i l ’aprendre a viure i conviure inclosos a l’informe Delors, promogut per la UNESCO.