SIEI: SUPORT INTENSIU D’ESCOLARITZACIÓ INCLUSIVA

Els suports intensius per a l’escolarització inclusiva (SIEI), abans USEE; són dotacions extraordinàries de professionals que s’incorporen a les plantilles d’escoles i instituts com a recursos intensius per atendre els alumnes amb necessitats educatives especials que ho necessitin. El SIEI és un recurs per al centre, que se suma als suports universals i addicionals pera la inclusió.

Tots els alumnes atesos al SIEI tenen un dictamen fet per l’EAP i generalment també un certificat de discapacitat (CAD).

El nostre institut compta amb aquest recurs des de fa 14 anys. S’atenen de forma directa a una vintena d’alumnes escolaritzats al centre dins els diferents nivells d’ESO. Aquest projecte aposta per la inclusió, per l’oportunitat de donar a tot l’alumnat, sense prejudici de la seves necessitats, un entorn d’aprenentatge i convivència no excloent. 

Un dels objectius primordials és millorar l’autonomia personal d’aquests alumnes i l’adquisició d’habilitats socials. Considerem que la millor forma d’assolir els objectius és potenciar la participació de l’alumnat de totes les activitats del centre amb normalitat. El SIEI és un recurs del centre per a donar resposta als alumnes amb discapacitats. No s’ha d’entendre en cap moment com una aula aïllada, sinó com un suport per la inclusió d’aquests nens a l’aula ordinària.

Un altre pilar fonamental per a l’equip és la relació amb les famílies. Es fa doncs, un seguiment exhaustiu del seu procés d’aprenentatge, mantenint una comunicació continuada amb la família per tal d’establir punts de suport en els diferents contextos en que es desenvolupa l’alumne. 

Totes les activitats que realitza

 l’alumnat es recullen als plans individualitzats. Aquest treball de suport i acompanyament durant tota l’escolarització obligatòria permet que un cop finalitza l’etapa es pugui fer una orientació  cap a itineraris formatius adients tenint presents les seves inquietuds i possibilitats. 

L’experiència de tots aquests anys ens porta a valorar molt positivament l’existència d’aquest suport, ja que entre altres aspectes a destacar, suposa 

una dotació de recursos professionals que treballen no només per aquests alumnes amb necessitats educatives especials, sinó que a més, i potser indirectament fomenten entre l’alumnat valors tals com la inclusió i la possibilitat d’aprendre de tothom. La riquesa es troba en la diversitat. 

L’equip de professionals d’enguany està format  per 2 psicopedagogs, 1 mestra d’educació especial i 2 educadores d’educació especial.