RB4, UN CENTRE MOLT DINÀMIC

IMPORTANT: Les famílies us heu de subscriure obligatòriament al canal Télegram següent: CANAL RB4 INFORMA (famílies i alumnat)
Canal d’informació de l’Institut Ramon Berenguer IV de Sta. Coloma de Gramenet

EL PROJECTE RB4

Des de la seva creació ara fa 30 anys, al Ramon Berenguer IV hem concentrat els nostres esforços per fer del nostre institut un centre acollidor amb un projecte educatiu estimulant i innovador (treballem per projectes des de 1r d’ESO), amb ràtios reduïdes (20 alumnes per grup),  la màxima oferta educativa (oferim totes les modalitats de Batxillerat, inclosos els d’Arts Plàstiques i el d’Arts Escèniques, i Cicles de formació ambiental), instal·lacions àmplies i ben cuidades (6000 m2 interiors i 6000 m2 exteriors), al costat del Parc de la Serra de Marina, en un entorn segur i atractiu, de gran valor ambiental i cultural i amb tots els serveis possibles; però, sobretot, un ambient que transpira sensibilitat cultural, gust per la feina ben feta i compromís cívic i solidari, amb projectes vinculats amb el nostre entorn que ajuden a créixer i a millorar com a persones. (Consulta els  EIXOS DEL NOSTRE PROJECTE)

LES CLAUS DEL PROJECTE RB4:

1r: PAU, COOPERACIÓ I SOLIDARITAT

Impulsem molts programes d’aprenentatge i servei comunitari, perquè pensem que, en una situació de crisi com l’actual, és cabdal ensenyar a tot l’alumnat a prendre consciència de les necessitats de les persones que pateixen situacions d’injustícia i de marginació i a implicar-se activament en la millora de les seves condicions de vida. Ho fem per exemple mitjançant el Projecte Col·labora, desenvolupant activitats d’acompanyament i suport a la gent gran (conveni amb les residències d’avis) i amb també amb Càritas.

2n: L’EDUCACIÓ MEDIAMBIENTAL

El nostre institut és escola verda i des de fa gairebé 30 anys, el centre impulsa un ambiciós Projecte ambiental centrat en la repoblació forestal de la Serra de Marina, les energies netes i la sostenibilitat (estratègia de les 3R: reducció, reutilització i reciclatge) amb moltes activitats vinculades. En coherència amb aquest línia de treball el centre imparteix el Cicle de Grau Mig de Jardineria i Floristeria i l’Itinerari Formatiu Específic de Cura d’animals i espais verds.

3r: DINAMITZACIÓ CULTURAL I EDUCATIVA AMB ACTIVITATS D’INNOVACIÓ

L’institut a més de treballar per projectes des de 1r d’ESO,  dinamitza tota l’activitat eductiva del centre mitjançant els sues grans projectes vinculats a les diferents modalitats de batxillerat i de la nostra formació professional:

1. Arts Plàstiques: Projecte Viure l’Art (exposicions, creació de vídeos, cartells, murals i obres plàstiques diverses en col·laboracions amb les entitats de l’entorn). Projecte de cooperació internacional amb l’escola de cinema  Ojo al Sancocho de Ciudad Bolívar (Colòmbia).
  2. Arts Escèniques: Projecte Escena (centrat en les creacions escèniques vinculats a temes d’actualitat i amb una important càrrega educativa en col·laboració amb el Teatre Sagarra i les entitats escèniques del nostre entorn) sempre temes la creació d’obres d’actualitat (hem guanyat els Premis Buero durant sis anys consecutius)
  3. Tecnologia: Projecte de Programació i Robòtica RB4 (RetoTech_Endesa), 5a Mostra de Programació i Robòtica del Barcelonès Nord (EEBE- UPC)Projecte STEAM (foment de les vocacions científico-tècniques), Conveni amb la Universitat Rovira i Virgili per a l’optimització dels recursos digitals.
  4. Ciències: Projecte ambiental (Escolaverda) ; projecte Stop al tràfic il·legal d’animals i col·laboració amb la Fundació Jane Goodall, i projecte de col·laboració amb el Campus Universitari de Torribera (Sta. Coloma ciutat universitària).
  5. Ciències Socials: Projectes Memòria històrica (Ruta de l’exiili, Mauthausen); Debats escolars (Xarxa Vives i universitat Autònoma de Barcelona, ONG Ajuda en Acció) i Joves contra  la solitud.
  6. Humanitats: Projecte Erasmus i promoció de les llengües estrangeres. Projecte Crònica i Projecte Ràdio RB4 tv.
  7. Activitats comercials i IFE: Projecte Esmorzars (recentment reconegut pel Departament)
  8. Jardineria, floristeria (FP), cura cura d’animals i espais verds (IFE): Plantada, Projecte de manteniment des espais periurbans en conveni amb la Regiduria de Medi Ambient (Font de la llevadora).

MICROTEATRE A L’IFE

El passat 1 de juny , l’alumnat de 1r d’IFE a l’assignatura de MP02 comunicació i relacions interpersonals vam representar dues obres als companys i companyes de l’institut. Van estar treballant conjuntament elaborant part del guió, estudiant-lo, creant material d’attrezzo i treballant l’expressió corporal.
Dins d’aquest… Llegeix més»

L’ALUMNAT DE 1R DE BATXILLERAT (CIÈNCIES I TECNOLOGIA) PARTICIPA EN L’ACTIVITAT “STEAM- FÒRUM”

L’alumnat  de 1r BAT de les modalitats de Ciències i Tecnologia vam participar el passat dimecres 19/5/21 en l’activitat STEAM-FÒRUM. Vam anar al Parc del Fòrum Olímpic on vam realitzar tota una sèrie d’activitats molt pràctiques i divertides relacionades amb les matèries STEAM: Ciència, Tecnologia,… Llegeix més»

Exalumnes ens visiten per recollir el PREMI BUERO i comparteixen les experiències viscudes en el batxillerat escènic per a la presentació del nou curs 2021/22

Fa pocs dies, ens vam portar personalment el PREMI BUERO al 3r MILLOR ESPECTACLE D’ESPANYA per “FUENTEOVEJUNA” guanyat el curs passat. Després de que el curs passat no el poguéssim rebre per la pandèmia, finalment els exalumnes protagonistes de l’obra van poder rebre el Premi… Llegeix més»

Projecte Aquari. Tastet 3rESO E.

El grup de Tastet de 3r d’ESO E,  format per Dottir Cheong, Héctor Comino, Lucía Fernández, German Reina, Pau Ojeda, Elena Robles, Jaime Diosnel Riveros, Eric Porcuna, Jhon Darling i Paula Martí, amb el professor Carlos Álvarez, volen compartir amb tothom el seu projecte… Llegeix més»