Projecte Campus Torribera

image214
Durant el curs 2012-2013, des de l’institut Ramon Berenguer IV vàrem iniciar un projecte de col•laboració amb el Campus d’Alimentació de Torribera, que ens va oferir generosament els seus esplèndids equipaments, a més d’una magnífica oferta d’activitats i tallers. Aquesta col•laboració va concretar-se en el que hem anomenat “Projecte Torribera” i que finalment es va plasmar en un conveni entre les dues entitats on es contempla que l’alumnat de l’institut realitzi pràctiques de Biologia, Química i Ciències de la Terra en els laboratoris del campus universitari; que s’organitzin sessions específiques al llarg del curs; que es proposi als alumnes de batxillerat una “estada” d’estiu treballant en els laboratoris d’investigació al costat d’un grup d’investigadors; i, finalment, que es fomenti la realització dels treballs de recerca del batxillerat de Ciències utilitzant els equipaments i l’assessorament del Campus de Torribera. A hores d’ara, ja ha gaudit d’aquestes enriquidores activitats una grup important d’alumnes del nostre centre.

image218  image216
Arran d’aquestes experiències i del bon clima de col•laboració entre les dues institucions, ens vàrem plantejar la possibilitat d’oferir a l’institut un cicle de formació professional de la família de les indústries alimentàries en col•laboració amb la universitat i el clúster d’empreses on fa pràctiques el seu alumnat (estudis de nutrició). En concret, estem treballant per poder impartir els cicles de grau superior de Processos i qualitat en la indústria alimentària, i de Química Ambiental confiem que en un termini no gaire llunyà això sigui possible.