Fe, raó, ciència

El passat 30 de gener, la coral de l’institut, formada per alumnes de 1r a 4t d’ESO, va participar en la cantata per la PAU que cada any organitza l’associació UAP. Els assajos previs i l’actuació, a la qual van assistir com a públic els alumnes de tots els grups de 1r d’ESO, es van dur a terme al teatre municipal de Girona. Aquest any l’espectacle duia per títol Galileu Galilei. Fe, raó, ciència.

Aquest fragment és una petita sinopsi transcrita des de la pàgina de l’associació UAP:

L’obra de teatre d’en Bertolt Brecht Galileu Galilei ens ha inspirat per construir l’espectacle uap20 que reflexiona sobre la fe, la raó i la ciència. Són conceptes independents o entre ells hi ha una relació inevitable? Ens preguntem què fan els joves a l’hora de prendre decisions. Com actuen davant les normes imposades que només cerquen la perpetuïtat del poder? Com s’enfronten a l’evolució de la ciència i la tecnologia?
Galileu Galilei va ser un jove científic que en el seu moment es va haver d’enfrontar a un munt d’enigmes que l’envoltaven dia a dia: la terra és plana o rodona? Està formada per només quatre elements? La lluna està feta d’èter?
L’objectiu de la Uap20 és plantejar aquestes mateixes preguntes als joves d’avui, reflexionar si allò que ens diuen és cert i si les normes sota les quals vivim són errònies o no.

Va ser una gran experiència per tots els participants i els oients.

NOTA: Com veieu a l’extens carrussel d’imatges, durant el temps d’espera, els alumnes de 1r d’ESO van poder gaudir, a més, d’una tranquila passejada pels voltants de la facultat de lletres de Girona