Visita a la Igualada medieval

Durant aquesta setmana, part de l’alumnat de 2n d’ESO que cursa l’assignatura de C. Socials aquest quadrimestre, ha realitzat un itinerari per conèixer més a fons com era la Igualada medieval.

Des del seu punt fundacional, l’actual plaça Pius XII, la vila va anar creixent, fins a arribar a ocupar l’espai entre les places del Rei i la Creu, la Rambla i el passeig de les cabres en el segle XV, moment en què es construeix la seva darrera muralla.

Durant l’itinerari, l’alumnat ha pogut conèixer el nom i la localització dels 7 portals que aquesta muralla del segle XV va arribar a tenir, així com alguns punts d’interès de la història medieval de la vila: l’església del Roser, a on va tenir lloc el miracle del St. Crist d’Igualada; i la localització del desaparegut Palau reial, a on va morir en Ferran d’Antequera, Rei d’Aragó.

Comunicació