L’Institut Montbui aposta pel Plurilingüisme

Enguany l’Institut Montbui, dins el Marc per al Plurilingüisme iniciat pel Departament d’Ensenyament, participa en el programa GEP (Generació Plurilingüe).

La durada del programa és de tres cursos escolars. Durant aquest temps, un grup de professors impulsors rebrà formació sobre enfocaments AICLE (Aprenentatge Integrat de Continguts i Llengua Estrangera).

La finalitat d’aquest programa és millorar la competència en llengües estrangeres de l’alumnat. Les accions del programa GEP s’orienten, d’una banda, a incrementar el temps d’exposició de l’alumnat a les llengües estrangeres curriculars i, d’una altra, promoure un aprenentatge actiu i significatiu per part de l’alumnat, basat en el treball cooperatiu i per projectes, en una avaluació orientada a l’aprenentatge, i en l’adquisició d’estratègies per a un aprenentatge autònom.

Durant el programa es realitzaran activitats en llengua anglesa en matèries no lingüístiques. En el nostre centre, comencem amb les matèries de ciències experimentals, educació física i tecnologia, esperant, però, que el projecte lingüístic plurilingüe es consolidi i arribi a més matèries.

El coneixement d’una o més llengües estrangeres garanteix l’adquisició dels processos d’aprenentatge i la millora contínua de l’aprenent. L’institut Montbui aposta pel plurilingüisme amb l’esperança d’oferir als nostres estudiants millors oportunitats tant acadèmiques com laborals.