Estada al Cda Vall de Boï (1r Batx)

La setmana del 28 de novembre al 2 de desembre, un grup de 17 alumnes de 1r de batxillerat, acompanyats pel Marcel Mateu i la Mercè Cartañà van fer estada en aquest camp d’aprenentatge, situat al poble de Barruera, nucli principal del municipi de Boí. L’entorn era immillorable i el temps assolellat, ens va acompanyar tota la setmana, malgrat les glaçades matinals. Les activitats van ser molt adients per als dos grups.

Els alumnes tecnològics van començar fent un geocaching pel poble, per a la posterior elaboració d’un itinerari; l’endemà, una visita matinal a la central Hidroelèctrica de Caldes, ens va permetre fer el càlcul de l’energia produïda per la central; la construcció de cèl·lules fotovoltaiques amb pigments vegetals, una tècnica totalment innovadora i en procés d’estudi; la mesura de la Biomassa i l’edat d’un bosc de pins, amb càlcul posterior d’energia acumulada per a convertir en “pelet” (tecnològics); el darrer dia vam aprendre a usar el teodolit per a aixecament de perfil topogràfic i van calcular l’àrea d’una zona. Els alumnes científics van començar amb una pràctica de separació de pigments fotosintètics; l’endemà es va fer una activitat de mesura de les propietats fisicoquímiques i biològiques del riu Noguera de Tor, per tal de determinar “el seu estat de salut”; en la visita al bosc per mesurar biomasa, aquest alumnes van fer el càlcul posterior de la productivitat, per tal de saber si el bosc és viable ecològicament; el darrer dia van mesurar les propietats de les diferents aigües del Balneari de Caldes.

Tots junts, el dijous, vam pujar amb taxis al centre del Parc Nacional d’Aigüestortes, on vam fer una caminada fins a l’estany Llong, per tal de fer un seguiment de petjades i determinació de la macrofauna, vàrem gaudir molt de la neu!  Com a cloenda, un cop acabades les activitats, el nostre bus ens va portar a l’església de Sant Climent de Taüll, on vam gaudir del Mapping amb la projecció de les magnífiques pintures romàniques. Vàrem tornar a casa amb un bon gust de boca, del que havíem après i fruït.

Mercè Cartanyà