Eleccions al Consell Escolar 2023

L’institut Montbui ha iniciat el procés d’eleccions al Consell Escolar, que tindran lloc aquest mes de novembre. En aquestes votacions es durà a terme la renovació de la meitat dels membres, un procés que es duu a terme cada dos anys. En aquesta convocatòria es renoven dos representants del professorat i un representant dels pares, mares i tutors legals d’alumnes.

El professorat votarà el dimarts 21 de novembre a les 15.30 hores; els pares i mares també el 21 de novembre, entre les 18 i les 20 hores. Els alumnes ho faran en les respectives aules, a partir de les 8 del matí del dijous 23 de novembre.

Com es pot i fins quan es pot presentar candidatura?

Per presentar la vostra candidatura s’ha de fer abans del 15 de novembre. Per això, cal que ompliu amb les vostres dades el formulari que s’adjunta en l’enllaç de sota, en format digital o en paper:

Document de presentació de candidatura per a la renovació del Consell Escolar

També podeu trobar còpies en paper a la consergeria del centre.

Un cop omplert, es pot enviar digitalment per correu electrònic (original, escanejat o fotografia) a secretaria@imontbui.org; o bé entregar en paper a la secretaria del centre.

Què és el Consell Escolar?

El Consell Escolar és lòrgan de participació de la comunitat escolar en el govern del centre. Hi estan representats tots els sectors implicats: famílies, alumnat, professorat, personal d’Administració i Serveis, direcció i ajuntament del municipi.

Les vacants del consell escolar s’ocupen segons els resultats de les eleccions. Si un membre deixa el consell, passarà a ocupar el seu lloc la següent candidatura més votada en les darreres eleccions. Si no hi ha més candidats per cobrir la plaça, queda vacant fins a la propera renovació del consell escolar.

Funcions del Consell Escolar

Corresponen al consell escolar les funcions següents:

• Aprovar el projecte educatiu i les modificacions corresponents per una majoria de tres cinquenes parts dels membres.
  • Aprovar la programació general anual del centre i avaluar-ne el desenvolupament i els resultats.
  • Aprovar les propostes d’acords de corresponsabilitat, convenis i altres acords de col·laboració del centre amb entitats o institucions.
  • Aprovar les normes d’organització i funcionament i les modificacions corresponents.
  • Aprovar la carta de compromís educatiu.
  • Aprovar el pressupost del centre i el rendiment de comptes.
  • Participar en el procediment de selecció i en la proposta de cessament del director o directora.
  • Intervenir en la resolució dels conflictes i, si escau, revisar les sancions als alumnes.
  • Aprovar les directrius per a la programació d’activitats escolars complementàries i d’activitats extraescolars, i avaluar-ne el desenvolupament.
  • Participar en les anàlisis i les avaluacions del funcionament general del centre i conèixer l’evolució del rendiment escolar.
  • Aprovar els criteris de col·laboració amb altres centres i amb l’entorn.
  • Qualsevol altra que li sigui atribuïda per les normes legals o reglamentàries.

A nivell de tasques, comporta el compromís de participació de forma digital o presencial a les reunions del Consell Escolar, entre 4 i 5 al llarg de tot el curs. Generalment es realitzen dimarts o dimecres a les 19 hores.

Crida a la participació

Només des d’aquesta pluralitat de representació (professorat, famílies, alumnat, personal no docent i ajuntament) podem aconseguir un institut de qualitat, obert i dialogant que defensi una autèntica interacció per viure i conviure amb harmonia. És per això que us demanem la vostra participació, tant per a la presentació de candidatures, com per venir a votar els i les vostres representants. Aquesta actuació democràtica és bona per al funcionament de l’institut i és una actuació exemplificadora per a les noves generacions.