El Pla Lector, una bona eina per incentivar el gust per la lectura a l’ESO

Fa uns dies vam posar en marxa el Pla Lector entre l’alumnat d’ESO. Vet aquí els objectius principals d’aquest programa: 

  • Fomentar en l’alumnat l’interès per la lectura i desenvolupar l’hàbit lector.

    Un grup d’alumnes de 3r d’ESO llegint a la seva aula durant el Pla Lector.
  • Afavorir la comprensió lectora des de totes les àrees, matèries i àmbits del currículum.
  • Fomentar en l’alumnat la lectura com a activitat d’oci i de gaudi.
  •  Crear hàbits de respecte i de cura envers els llibres i la biblioteca.
  •  Informar l’alumnat de les diferents possibilitats d’accés al llibre i a la lectura que es donen fora de l’àmbit escolar: biblioteca municipal, llibreries, fires del llibre, etc.
  • Potenciar l’ús i la dinamització de la biblioteca del nostre institut i adequar-los als objectius i actuacions del Pla Lector.
  • Estimular l’ús de fonts documentals complementàries al llibre de text, tant en suports impresos com en suport digital i audiovisual.
  •  Fomentar en l’alumnat una actitud reflexiva i crítica per mitjà del tractament de la informació.
  • Contribuir al desenvolupament de la competència lingüística en l’alumnat.
  • Incentivar, facilitar i promoure la participació de l’alumnat en concursos de lectura.

Els alumnes dedicaran quatre sessions setmanals de mitja hora al Pla Lector i podran portar llibres, revistes o còmics de casa, agafar-los en préstec de la biblioteca del centre o bé d’una biblioteca pública de la zona. 

La tria personal que faci cada alumne es complementarà amb la lectura dels llibres assignats a les matèries lingüístiques com a lectures obligatòries. 

Al llarg de tot el curs, podran optar a ser escollits lectors o lectores del mes, participar en el concurs de lectura anual del centre, elaborar booktrailers per al concurs de Sant Jordi, inscriure’s als concursos Atrapallibres o Protagonista Jove, o publicar ressenyes sobre les lectures a la revista Divertinta

Disposaran de vint minuts diaris el temps que dura el primer pati per treure llibres en préstec de la biblioteca del centre i un cop al mes tindran una hora de classe assignada per poder-hi accedir amb més temps i dedicació. 

D’altra banda, per donar a conèixer el catàleg i el ventall de recursos digitals de què disposa la biblioteca pública Mont-Àgora de Santa Margarida de Montbui, aquesta setmana hem començat les visites amb els alumnes de 1r i de 3r d’ESO, de moment, els quals han pogut assistir a una sessió informativa sobre el funcionament de la biblioteca i han sortit amb un grapat de recomanacions literàries juvenils sota el braç. 

Esperem que tot l’alumnat gaudeixi d’aquest temps de lectura i de totes les activitats relacionades que anirem fent al llarg del curs. I és que la lectura ens fa créixer, ens aporta coneixements, ens endinsa dins mons inimaginables i ens fa lliures! 

Bona lectura a tothom!

 

Alumnes de 3r d’ESO escolten atentament les recomanacions de la directora de la biblioteca Mont-Àgora, Núria Rossell.
Núria Rossell recomanant el llibre juvenil “First Love” de James Patterson.
La biblioteca Mont-Àgora disposa d’un catàleg digital de llibres i d’audiovisuals.

 

 

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *

XHTML: Trieu una d'aquestes etiquetes <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>