Anem al teatre a veure Terra baixa

Els alumnes de 3r d’ESO i 2n de batxillerat van poder assistir a l’adaptació teatral de Terra baixa d’Àngel Guimerà al teatre Ateneu d’Igualada el passat 27 de novembre.

En aquesta funció els joves van poder gaudir d’una selecció de les escenes més representatives de l’obra de Guimerà a través dels tres personatges principals: Marta, Manelic i Sebastià, els tres protagonistes del triangle amorós. I alhora també eren els encarregats de mostrar la conducta humana dicotòmica entre el Bé i el Mal simbolitzada per la terra alta (pura i sense maldat) i la terra baixa (corrupta i plena d’interessos). La representació mostrava perfectament la societat rural catalana del s. xix.

En acabar l’espectacle, la companyia teatral va oferir un col·loqui molt profitós amb els tres actors i el director. Aquí l’alumnat va poder aprofitar per fer preguntes sobre l’adaptació, la posada en escena i es van intercanviar reflexions de la pervivència d’algun dels temes de l’obra com ara el masclisme.