Què fa un esquelet en un institut?

El descobriment d’un esquelet real al laboratori de ciències en un institut de secundària centra la trama del llibre Dos muertos y pico, de l’escriptor José Ramón García Moreno. En una visita a l’INS Montbui, el 23 i 30 de gener, l’autor ha explicat els secrets d’aquesta obra a l’alumnat dels diversos grups de segon d’ESO, el qual ha llegit aquest llibre durant el primer trimestre a Llengua Castellana i Literatura.

Una obra que neix a partir de les vivències de García com a docent i professor d’institut i en què els protagonistes tenen moltes coincidències amb l’alumnat que aquest es va trobar en la seva època a l’ensenyament. Ha estat una xerrada amena en què s’ha abordat el procés creatiu de l’obra i aspectes que la configuren, com per exemple, l’elecció de determinat vocabulari per il·lustrar la trama.

L’alumnat s’ha mostrat encuriosit per com ha teixit les trames protagonitzades pel Dani, el Jonatan, el Borrega, Don Severo o la ‘Chispa’ entre d’altres. En aquest sentit, l’autor els ha avançat que ja té preparada una continuació del llibre, tot i que pendent de publicació.