Juguem amb les Matemàtiques! (2n ESO)

Els dies 2 i 3 de desembre i la setmana del 12 al 16 de desembre, l’alumnat de 1r i 2n d’ESO va visitar el Museu de la Pell d’Igualada on, temporalment, es va instal·lar una part de les experiències manipulatives del Museu de Matemàtiques de Catalunya.

El lema principal era “Prohibit No Tocar” amb el qual l’alumnat va poder jugar i experimentar amb tots els materials exposats, va poder manifestar aspectes intuïtius i visuals, afrontar diferents reptes que es proposaven, fer-se preguntes, descobrir idees i moltes aplicacions de les Matemàtiques.

El Museu estava distribuït en dues parts: la primera, destinada al taller de les Cúpules de Leonardo da Vinci, consistia en la construcció col·lectiva amb bastons d’una o més cúpules d’uns 4 metres de diàmetre i 1 metre d’altura aproximadament, les quals, exitosament, es van poder construir i, fins i tot, aixecar del terra. La segona, estava destinada a 40 mòduls diferents anomenats El Pont de Leonardo, Empaquetar Cilindres, Longitud, Superfície i Volum, Els Calidoscopis de Mosaics Plans, Del Pla a l’Espai, etc, mitjançant els quals l’alumnat va poder posar en pràctica diferents coneixements i descobrir-ne molts d’altres.

Una gran experiència per descobrir les Matemàtiques tot jugant amb elles!

Joan Farré