Febrer, el mes del raper

L’alumnat de segon d’ESO ha conegut aquest mes l’Andreu Peña, cantant del grup de rap El pa de cada dia. Aquest ha impartit un taller de dues hores que s’ha fet a cada un dels grups d’aquest nivell, per tant, s’ha dut a terme entre el 19 i el 27 de febrer.

L’objectiu del taller era vincular la poesia amb el rap, aprofundint en els coneixements de mètrica i rima que s’han impartit  aquest trimestre des de l’assignatura de llengua catalana i literatura. L’estructura del taller ha sigut variada, ja que s’ha començat parlant dels orígens del rap i la cultura del Hip-Hop per contextualitzar allò que es treballaria a l’activitat.

Abans d’entrar en el rap, però, els alumnes han pensat i cantat garrotins, una tipologia de poesia cantada i improvisada, amb una mètrica concreta i una rima encadenada. La part final de l’activitat s’ha destinat a escriure una cançó col·laborativa, és a dir, s’ha dividit la classe en grups i cada grup ha escrit una estrofa diferent, entre elles, la tornada. Després de triar una base instrumental, els alumnes més valents han sortit davant dels seus companys a recitar l’estrofa del seu grup.

Vincular-ho amb el dia a dia

Tant professorat com alumnat fa una “valoració molt positiva” del taller, donat que “té molta relació amb el temari explicat. És eficaç per posar-ho en pràctica i vincular-ho al nostre dia a dia, ja que s’ha considerat una manera amena i divertida d’apropar la poesia als alumnes”, han explicat a la web de l’institut.