COL·laboren amb l’Ecomercaderet

L’alumnat de segon d’ESO d’optativa d’hort i Escola Verda ha visitat aquest dimarts, 12 de març, la cooperativa agrícola EcoMercaderet. Una finca amb una masia antiga, Can Mercaderet, situada a l’extrem del nostre municipi, que limita amb Jorba i per on hi passa el riu Anoia. Es tractava de veure que una explotació agrària pot funcionar fent agricultura i ramaderia ecològiques, tancant el cicle de la matèria, cosa que la fa sostenible, tant ambientalment com econòmicament. L’Adrià Solé ho ha explicat bé mentre anaven fent la visita.

D’aquesta manera, les verdures que no s’aprofiten de l’hort serveixen per alimentar les 4 vaques i els 2 vedells que tenen que, a més, pasturen de manera rotativa les parcel·les de la finca. Els galliners són mòbils per la mateixa raó i els fems dels animals adoben la terra de manera natural i rica, sense necessitat de cap fertilitzant. Les pastures eviten usar herbicides i la rotació evita la proliferació de plagues. Tenen un banc de llavors d’espècies d’hortalisses autòctones que reprodueixen ells mateixos i han fet perdurar. Pel que fa a la mà d’obra, tenen alguns treballadors fixos i d’altre temporers, a canvi d’oferir allotjament i menjar.

Una petita degustació

Durant la visita l’alumnat ha vist l’hort, amb el sistema de rec de goteig, l’hivernacle, el sistema de depuració natural d’aigües grises, les gallines i els galliners, les vaques i els vedells, el sistema de munyir-les i l’obrador, en el que elaboren els productes làctics (iogurts, mató, formatge, mantega, kefir i gelats), que han pogut tastar en una petita degustació.

L’alumnat que ha volgut ha col·laborat sembrant un rengle de patates, ha donat a menjar cols de l’hort a les vaques i ha ajudat a moure els galliners. Una visita molt completa, que els ha deixat ben satisfets i que serveix per a mantenir viva l’aliança que ja fa anys manté l’institut amb Can Mercaderet.

Podeu veure un recull d’imatges a l’Instagram del centre.