“Toca de peus a terra” (4t ESO)

El passat dilluns 21 de desembre l’alumnat de 4t d’ESO ha participat en una sessió de teatre fòrum al Mont-Àgora. Es tracta d’un espectacle de la companyia Impacta’t sobre prevenció de violència en les relacions a l’etapa adolescent.

És una obra interactiva i participativa on el públic deixa de ser un simple espectador per passar a substituir els actors i les actrius. D’aquesta manera, ajuden els i les protagonistes a trobar noves formes d’actuar davant les situacions que planteja la peça.

L’espectacle ha convidat els i les alumnes a posar-se en el lloc dels protagonistes per poder assajar la realitat que potser un dia els tocarà viure.

En les seves primeres relacions, els adolescents no tenen clar quins són els límits: fins a on arriben, de vegades, per tal de complaure l’altre? Com poden identificar o distingir en les relacions de parella els símptomes d’una relació insana? Quin és el model d’amor que els envolta?

Així mateix, per poder-los ajudar, cal evidenciar quins són els factors que intervenen en una relació d’aquestes característiques i què podem fer tant per prevenir com per intervenir.

En aquesta sessió, doncs, per una banda, l’alumnat ha pogut participar aportant idees des de la grada, i, per l’altra, alguns han sortit a l’escenari tant a posar-se a la pell dels personatges com a representar-ne d’altres.